Schrijf je in voor de nieuwe reeks webinars! 

Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken dankzij onze praktische webinars. In deze reeks bespreken we 4 trends die je niet wil missen:

  • Efficiënt communiceren met je team en klanten
  • Methoden en best practices ter voorbereiding van de kwaliteitstoetsing
  • Optimalisatie van de samenwerking met je klanten voor snelheid en tijdswinst
  • Specifieke uitdagingen en aanpak van eenmanszaken in accountancy
Bekijk de vorige webinars


Technieken en strategieën voor waardevol en schaalbaar ondernemersadvies aan je klanten.

Woensdag 8 mei 2024, 10u - 12u  


Getuigenis van een kantoor en experten over waardevol advies voor ondernemers, en hoe je daarin ondersteund kan worden door software op maat van je ondernemer

Als accountant ben je al een bevoorrechte dienstverlener van je ondernemer met zicht op de financiële data en dus ideaal geplaatst om je klant te ondersteunen met raad en daad. We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies. Aansluitend is het interessant om weten of we (een deel van) onze ondernemers kunnen helpen met software op hun maat. Een bijzondere groep zijn de vele zelfstandigen die in aanmerking komen voor auteursrechten en de oplossing om als kantoor ontzorgd te worden bij zowel advies als administratie.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies

  • Getuigenis van een kantoor hoe zij steeds meer inzetten op adviesverlening

  • Welke kennis hebben we als accountant in huis, hoe zet je die schaalbaar is en waar zitten de valkuilen van adviesverlening

  • Bespreking van de vragen en oplossingen voor zelfstadigen en ondernemers die in aanmerking komen voor auteursrechten

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Alles over de aanpak en best practices van E-invoicing voor kantoor en klanten

Woensdag 15 mei 2024, 10u - 12u


Vanaf dit jaar wordt elektronische facturatie geleidelijk aan verplicht

In België wordt vanaf dit jaar E-invoicing gefaseerd verplicht voor ondernemingen. Door de gestructureerde data een opportuniteit om efficiënter te boeken en kosten te besparen. We bespreken alles over E-invoicing: wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, wat is er beslist en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten in de komende jaren? We laten uiteraard een kantoor aan het woord en bespreken samen hoe we best inzetten op E-invoicing. We bespreken ook de voordelen van E-invoicing voor bedrijven, hoe je je klanten informeert en de bekendste factureringsprogramma's die PEPPOL facturen sturen en ontvangen.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken de stand van zaken van E-invoicing

  • Toelichting van  de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik maken van E-invoicing en hun klanten hierin adviseren

  • Wat zijn de voordelen vandaag en in de toekomst - ook voor je klant

  • Welke facturatie programma’s en methodiek zijn best geschikt voor de accountant en zijn ondernemer

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Hoe de (startende) ondernemer het best op weg helpen: services & tools

Woensdag 22 mei 2024, 10u - 12u


Maak kampioenen van je ondernemers. Zo help je hen starten en groeien

Cijfers zijn de fundering van elk bedrijf. Met de juiste cijfers kan je de kosten beheren, de efficiëntie verbeteren en groeien. Door gegevens, communicatie en voortgangsbewaking op één centrale plek samen te brengen kan je de financiële processen efficiënter maken en sneller van data naar klantinzicht gaan. Hoe kunnen we als accountant proactief een rol spelen in de beslissing en aanpak van groeiende ondernemers? We onderzoeken hoe we kunnen samenwerken om startende ondernemers te ondersteunen met bijvoorbeeld checklists, persoonlijke coaching of een aftoetsing van hun businessmodel.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken en uitwisseling van ervaring hoe we onze ondernemers helpen starten en groeien

  • Getuigenis van een kantoor die zijn ondernemers proactief helpt als ondernemers

  • Welke tools en ondersteuning bieden we, of hoe kunnen we samenwerken om ze te bieden?

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Assistenten en tools waarmee je tijd wint en je dienstverlening opdrijft

Woensdag 29 mei 2024, 10u -12u


Populaire productiviteitstools waarmee je tijd uitspaart

Je wint heel wat tijd voor je kantoor en je klanten door digitale assistenten die taken overnemen van de medewerkers en/of je klanten. Welke tools worden door je collega's gebruikt en hoe beslissen zij welke tijdbespaarders een goede investering zijn? Kan Artificiële Intelligentie al de droom waarmaken om tijd uit te sparen en productiviteitswinst te boeken? En kunnen we met die tools ook onze dienstverlening makkelijk verbeteren of uitbreiden? Deze vragen bespreken we met je collega-accountants die komen getuigen hoe zij dit aanpakken.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreken van assistenten en tools waarmee je tijd wint en je dienstverlening opdrijft

  • Getuigenis van een kantoor die uitlegt hoe zij de tools gebruiken om productiviteitswinsten te boeken

  • We overlopen hoe je je klanten kan betrekken bij goede workflows om samen tijd uit te sparen

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Een goed draaiend kantoor dankzij time management voor een gezonde werkplaats

Woensdag 5 juni 2024, 10u - 12u


Zo creëer je een positieve dynamiek en zorgt je voor gelukkige en betrokken medewerkers

Medewerkers die zich goed in hun vel voelen, zijn een troef voor ieder kantoor. De goede (digitale) organisatie en opvolging van de taken spelen daar een grote rol in. Daarom bespreken we met een kantoor hoe zij dit aanpakken en al jaren inzetten op een goede work-life balance. Ook het mentaal welzijn van jou als accountant is een cruciaal aandachtspunt. Voor veel accountants zijn stress, vermoeidheid en zelfs slapeloosheid dagelijkse kost. We wisselen ervaring uit welke tools en gewoontes ons helpen om ons goed te organiseren, werkpieken te vermijden en zo de druk te beheersen. We bekijken hoe collega-accountants het aanpakken en hoe we kunnen samenwerken met andere collega’s om onverwachte omstandigheden voor te zijn.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking hoe we zorgen voor welzijn op het werk en een goed draaiend kantoor

  • De rol van time management en een goede organisatie van de taken

  • Getuigenis van een kantoor hoe zij al jaren inzetten op een goede work-life balance en een gezonde werkplaats

  • We overleggen hoe collega’s zich organiseren om werkpieken te vermijden en druk te beheersen.

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Overzicht, de bouwstenen en hoe maak je de passende keuzes voor jouw kantoor

Woensdag 12 juni 2024, 10u - 12u


Door het bos van de software de bomen zien

Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste software keuzes. We bespreken met welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Getuigenis van een sterk gedigitaliseerd kantoor: hoe hebben zij dat gefaseerd aangepakt?

  • Overzicht van de bouwblokken met boekhouding, pre-accounting, post-accounting en kantoorbeheer

  • Bespreking hoe je in functie van je kantoor de juiste software kan kiezen en implementeren

  • In welke mate wordt dat bepaald door je klanten en strategische keuzes

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Meer webinars volgen nog!

Stay tuned!

Bekijk vorige webinars

Efficiënt communiceren en samenwerken met je team en klanten

Woensdag 6 maart 10u - 12u


Oplossingen die bijdragen tot vlotte communicatie, informatie en documenten uitwisseling

Vlotte communicatie met je klanten en efficiënt samenwerken om informatie en documenten uit te wisselen zijn van sleutelbelang voor de goede werking van het accountantskantoor. We delen onderzoek naar de impact van emailverkeer en documenten uitwisseling. We bespreken aan de hand van getuigenissen van collega’s hoe zij de vele communicatie met klanten goed organiseren en automatiseren. We bespreken diverse oplossingen die op die manier bijdragen tot tijdswinst en efficiëntie voor zowel de kantoormedewerkers als de klanten.


Wat mag je verwachten?

  • We vertrekken van getuigenissen van collega's over hoe zij efficiënt samenwerken, informatie uitwisselen en documenten uitwisselen met klanten
  • We leren bij over hoe je emailverkeer, andere communicatie en documenten uitwisseling goed kan organiseren en automatiseren
  • We bespreken concrete oplossingen die bijdragen tot tijdswinst en efficiëntie voor je kantoor en je klanten
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Bekijk de webinar

Methoden en best practices ter voorbereiding van de kwaliteitstoetsing

Woensdag 13 maart 10u - 12u


Getuigenissen, tips en tools die je helpen bij de kwaliteitstoetsing

Als accountant heb je dagelijks te maken met steeds complexere vereisten op het gebied van regelgeving en wensen van stakeholders. Het hoofddoel van de kwaliteitstoetsing is om de kwaliteit van de dienstverlening van accountants te waarborgen en te verbeteren. We bespreken samen met collega-accountants welke tools je helpen om de kwaliteitsvereisten goed op te volgen, hoe een kwaliteitstoetsing verloopt en hoe je je erop voorbereid. En we bespreken tips die je helpen een geoliede dienstverlening en goede informatie opvolging te organiseren.


Wat mag je verwachten?

  • Uitleg over de vereisten op het gebied van regelgeving en de wensen van stakeholders waar je als accountant dagelijks mee te maken krijgt
  • Samen met collega-accountants bespreken we welke tools je helpen om die vereisten goed op te volgen en hoe je je voorbereid op een kwaliteitstoetsing 
  • Tips die je helpen om een goede dienstverlening en informatie opvolging te organiseren 
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Bekijk de webinar

Optimalisatie van de samenwerking met je klanten voor snelheid, tijdswinst en waarde

Woensdag 20 maart 10u - 12u

Zo motiveren we onze klanten tot een waardevolle win-win samenwerking 

Een van de fundamenten van een succesvol kantoor is een vlotte digitale samenwerking met je klanten. Daardoor leg je immers de basis voor bijkomende waardevolle diensten zoals adviesverlening. We bespreken hoe collega’s erin slagen om deze win-win samenwerking uit te bouwen. Daarbij laten we accountants aan het woord die zelf getuigen over hoe ze hun klanten overtuigen en motiveren van vlot documenten aanleveren tot de waarde die uit die samenwerking voortvloeit.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken hoe jij vlot digitaal kan samenwerken met je klanten 
  • Collega accountants getuigen over hoe zij hun klanten overtuigen en motiveren door het vlot aanleveren van documenten 
  • We tonen aan welke waarde voortvloeit uit die samenwerking en hoe je een win-win situatie creëert 
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Bekijk de webinar

Specifieke uitdagingen en aanpak van eenmanszaken in accountancy

Woensdag 27 maart 10u - 12u


Zo zetten collega’s een handige workflow op voor eenmanszaken

Eenmanszaken zijn een groeiend cliënteel en behoeven een specifieke aanpak. Samen met collega accountants bespreken we wat die uitdagingen zijn en op welke manier zij ermee omgaan. Van bijberoepers, freelancers, student-zelfstandigen tot starters, we bespreken de tools en alternatieve businessmodellen die er voorhanden zijn om je hierbij ondersteunen. We hebben het onder meer over gespecialiseerde boekhoudsoftware, workflows voor eenmanszaken, opstellen van de resultatenrekening en de specificiteiten van de personenbelasting aangifte.


Wat mag je verwachten?

  • Inzicht in de uitdagingen en de specifieke aanpak ervan bij eenmanszaken op basis van getuigenissen door collega accountants
  • Bespreking van de tools die bijberoepers, freelancers, student-zelfstandigen en starters ondersteunen bij die uitdagingen 
  • We hebben het over gespecialiseerde boekhoudsoftware, aangepaste workflows, het opstellen van de resultatenrekening en de specifiteiten van de personenbelastingaangifte 
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Bekijk de webinar

Best practices van kantoren die hun boekingsprocessen efficiënter maken en tijd winnen met integraties

Woensdag 24 april 2024, 10u - 12u


Ervaring uitwisselen over het automatiseren van boekingen en slimme integraties

Ons kantoor wordt steeds beter geautomatiseerd door handige integraties tussen toepassingen en de blijvende digitalisering van documenten. Door E-invoicing en slimme boekhoudsoftware kunnen we de boekingen steeds verder automatiseren. We bespreken hoe je geholpen kan worden met inzichten en concrete verbeterpunten om zo stapsgewijs tijd te winnen. De digitale handtekening is ook een voorbeeld van een grote tijdwinst voor zowel kantoor als klant, zeker als die goed geïntegreerd is met andere toepassingen zoals je beheerpakket. We bespreken deze keuzes en de resultaten met je collega-accountants aan de hand van boeiende getuigenissen. Zo leren we niet alleen hoe je tijd wint, maar ook hoe je dit opzet en welke keuzes andere kantoren hierbij maken.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken hoe je geholpen kan worden met inzichten en concrete verbeterpunten om je boekhouding verder te automatiseren

  • Collega-accountants leggen uit hoe ze boekingen automatiseren en hoe ze tijd winnen met handige integraties

  • We tonen aan hoe een sterke integratie met externe tools zoals de digitale handtekening tijdswinst en andere voordelen oplevert

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Bekijk de webinar