Schrijf je in voor de nieuwe reeks webinars!
Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken dankzij onze praktische webinars. In deze reeks bespreken we 4 trends die je niet wil missen:
Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken dankzij onze praktische webinars. In deze reeks bespreken we 4 trends die je niet wil missen:
Woensdag 8 mei 2024, 10u - 12u
Getuigenis van een kantoor en experten over waardevol advies voor ondernemers, en hoe je daarin ondersteund kan worden door software op maat van je ondernemer
Als accountant ben je al een bevoorrechte dienstverlener van je ondernemer met zicht op de financiële data en dus ideaal geplaatst om je klant te ondersteunen met raad en daad. We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies. Aansluitend is het interessant om weten of we (een deel van) onze ondernemers kunnen helpen met software op hun maat. Een bijzondere groep zijn de vele zelfstandigen die in aanmerking komen voor auteursrechten en de oplossing om als kantoor ontzorgd te worden bij zowel advies als administratie.
Wat mag je verwachten?
We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies
Getuigenis van een kantoor hoe zij steeds meer inzetten op adviesverlening
Welke kennis hebben we als accountant in huis, hoe zet je die schaalbaar is en waar zitten de valkuilen van adviesverlening
Bespreking van de vragen en oplossingen voor zelfstadigen en ondernemers die in aanmerking komen voor auteursrechten
Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
Tijd voor uw vragen en antwoorden
Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming
Woensdag 15 mei 2024, 10u - 12u
Vanaf dit jaar wordt elektronische facturatie geleidelijk aan verplicht
In België wordt vanaf dit jaar E-invoicing gefaseerd verplicht voor ondernemingen. Door de gestructureerde data een opportuniteit om efficiënter te boeken en kosten te besparen. We bespreken alles over E-invoicing: wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, wat is er beslist en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten in de komende jaren? We laten uiteraard een kantoor aan het woord en bespreken samen hoe we best inzetten op E-invoicing. We bespreken ook de voordelen van E-invoicing voor bedrijven, hoe je je klanten informeert en de bekendste factureringsprogramma's die PEPPOL facturen sturen en ontvangen.
Wat mag je verwachten?
We bespreken de stand van zaken van E-invoicing
Toelichting van de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik maken van E-invoicing en hun klanten hierin adviseren
Wat zijn de voordelen vandaag en in de toekomst - ook voor je klant
Welke facturatie programma’s en methodiek zijn best geschikt voor de accountant en zijn ondernemer
Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
Tijd voor uw vragen en antwoorden
Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming
Woensdag 22 mei 2024, 10u - 12u
Maak kampioenen van je ondernemers. Zo help je hen starten en groeien
Cijfers zijn de fundering van elk bedrijf. Met de juiste cijfers kan je de kosten beheren, de efficiëntie verbeteren en groeien. Door gegevens, communicatie en voortgangsbewaking op één centrale plek samen te brengen kan je de financiële processen efficiënter maken en sneller van data naar klantinzicht gaan. Hoe kunnen we als accountant proactief een rol spelen in de beslissing en aanpak van groeiende ondernemers? We onderzoeken hoe we kunnen samenwerken om startende ondernemers te ondersteunen met bijvoorbeeld checklists, persoonlijke coaching of een aftoetsing van hun businessmodel.
Wat mag je verwachten?
We bespreken en uitwisseling van ervaring hoe we onze ondernemers helpen starten en groeien
Getuigenis van een kantoor die zijn ondernemers proactief helpt als ondernemers
Welke tools en ondersteuning bieden we, of hoe kunnen we samenwerken om ze te bieden?
Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
Tijd voor uw vragen en antwoorden
Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming
Woensdag 29 mei 2024, 10u -12u
Populaire productiviteitstools waarmee je tijd uitspaart
Je wint heel wat tijd voor je kantoor en je klanten door digitale assistenten die taken overnemen van de medewerkers en/of je klanten. Welke tools worden door je collega's gebruikt en hoe beslissen zij welke tijdbespaarders een goede investering zijn? Kan Artificiële Intelligentie al de droom waarmaken om tijd uit te sparen en productiviteitswinst te boeken? En kunnen we met die tools ook onze dienstverlening makkelijk verbeteren of uitbreiden? Deze vragen bespreken we met je collega-accountants die komen getuigen hoe zij dit aanpakken.
Wat mag je verwachten?
Bespreken van assistenten en tools waarmee je tijd wint en je dienstverlening opdrijft
Getuigenis van een kantoor die uitlegt hoe zij de tools gebruiken om productiviteitswinsten te boeken
We overlopen hoe je je klanten kan betrekken bij goede workflows om samen tijd uit te sparen
Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
Tijd voor uw vragen en antwoorden
Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming
Woensdag 5 juni 2024, 10u - 12u
Zo creëer je een positieve dynamiek en zorgt je voor gelukkige en betrokken medewerkers
Medewerkers die zich goed in hun vel voelen, zijn een troef voor ieder kantoor. De goede (digitale) organisatie en opvolging van de taken spelen daar een grote rol in. Daarom bespreken we met een kantoor hoe zij dit aanpakken en al jaren inzetten op een goede work-life balance. Ook het mentaal welzijn van jou als accountant is een cruciaal aandachtspunt. Voor veel accountants zijn stress, vermoeidheid en zelfs slapeloosheid dagelijkse kost. We wisselen ervaring uit welke tools en gewoontes ons helpen om ons goed te organiseren, werkpieken te vermijden en zo de druk te beheersen. We bekijken hoe collega-accountants het aanpakken en hoe we kunnen samenwerken met andere collega’s om onverwachte omstandigheden voor te zijn.
Wat mag je verwachten?
Bespreking hoe we zorgen voor welzijn op het werk en een goed draaiend kantoor
De rol van time management en een goede organisatie van de taken
Getuigenis van een kantoor hoe zij al jaren inzetten op een goede work-life balance en een gezonde werkplaats
We overleggen hoe collega’s zich organiseren om werkpieken te vermijden en druk te beheersen.
Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
Tijd voor uw vragen en antwoorden
Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming
Woensdag 12 juni 2024, 10u - 12u
Door het bos van de software de bomen zien
Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste software keuzes. We bespreken met welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.
Wat mag je verwachten?
Getuigenis van een sterk gedigitaliseerd kantoor: hoe hebben zij dat gefaseerd aangepakt?
Overzicht van de bouwblokken met boekhouding, pre-accounting, post-accounting en kantoorbeheer
Bespreking hoe je in functie van je kantoor de juiste software kan kiezen en implementeren
In welke mate wordt dat bepaald door je klanten en strategische keuzes
Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming
Meer webinars volgen nog!
Stay tuned!
Woensdag 6 maart 10u - 12u
Oplossingen die bijdragen tot vlotte communicatie, informatie en documenten uitwisseling
Vlotte communicatie met je klanten en efficiënt samenwerken om informatie en documenten uit te wisselen zijn van sleutelbelang voor de goede werking van het accountantskantoor. We delen onderzoek naar de impact van emailverkeer en documenten uitwisseling. We bespreken aan de hand van getuigenissen van collega’s hoe zij de vele communicatie met klanten goed organiseren en automatiseren. We bespreken diverse oplossingen die op die manier bijdragen tot tijdswinst en efficiëntie voor zowel de kantoormedewerkers als de klanten.
Wat mag je verwachten?
Woensdag 13 maart 10u - 12u
Getuigenissen, tips en tools die je helpen bij de kwaliteitstoetsing
Als accountant heb je dagelijks te maken met steeds complexere vereisten op het gebied van regelgeving en wensen van stakeholders. Het hoofddoel van de kwaliteitstoetsing is om de kwaliteit van de dienstverlening van accountants te waarborgen en te verbeteren. We bespreken samen met collega-accountants welke tools je helpen om de kwaliteitsvereisten goed op te volgen, hoe een kwaliteitstoetsing verloopt en hoe je je erop voorbereid. En we bespreken tips die je helpen een geoliede dienstverlening en goede informatie opvolging te organiseren.Wat mag je verwachten?
Woensdag 20 maart 10u - 12u
Zo motiveren we onze klanten tot een waardevolle win-win samenwerking
Een van de fundamenten van een succesvol kantoor is een vlotte digitale samenwerking met je klanten. Daardoor leg je immers de basis voor bijkomende waardevolle diensten zoals adviesverlening. We bespreken hoe collega’s erin slagen om deze win-win samenwerking uit te bouwen. Daarbij laten we accountants aan het woord die zelf getuigen over hoe ze hun klanten overtuigen en motiveren van vlot documenten aanleveren tot de waarde die uit die samenwerking voortvloeit.Wat mag je verwachten?
Woensdag 27 maart 10u - 12u
Zo zetten collega’s een handige workflow op voor eenmanszaken
Eenmanszaken zijn een groeiend cliënteel en behoeven een specifieke aanpak. Samen met collega accountants bespreken we wat die uitdagingen zijn en op welke manier zij ermee omgaan. Van bijberoepers, freelancers, student-zelfstandigen tot starters, we bespreken de tools en alternatieve businessmodellen die er voorhanden zijn om je hierbij ondersteunen. We hebben het onder meer over gespecialiseerde boekhoudsoftware, workflows voor eenmanszaken, opstellen van de resultatenrekening en de specificiteiten van de personenbelasting aangifte.
Wat mag je verwachten?
Woensdag 24 april 2024, 10u - 12u
Ervaring uitwisselen over het automatiseren van boekingen en slimme integraties
Ons kantoor wordt steeds beter geautomatiseerd door handige integraties tussen toepassingen en de blijvende digitalisering van documenten. Door E-invoicing en slimme boekhoudsoftware kunnen we de boekingen steeds verder automatiseren. We bespreken hoe je geholpen kan worden met inzichten en concrete verbeterpunten om zo stapsgewijs tijd te winnen. De digitale handtekening is ook een voorbeeld van een grote tijdwinst voor zowel kantoor als klant, zeker als die goed geïntegreerd is met andere toepassingen zoals je beheerpakket. We bespreken deze keuzes en de resultaten met je collega-accountants aan de hand van boeiende getuigenissen. Zo leren we niet alleen hoe je tijd wint, maar ook hoe je dit opzet en welke keuzes andere kantoren hierbij maken.
Wat mag je verwachten?
We bespreken hoe je geholpen kan worden met inzichten en concrete verbeterpunten om je boekhouding verder te automatiseren
Collega-accountants leggen uit hoe ze boekingen automatiseren en hoe ze tijd winnen met handige integraties
We tonen aan hoe een sterke integratie met externe tools zoals de digitale handtekening tijdswinst en andere voordelen oplevert
Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
Tijd voor uw vragen en antwoorden
Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming