Schrijf je in voor de nieuwe reeks webinars! 

Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken dankzij onze praktische webinars. In deze reeks bespreken we 4 trends die je niet wil missen:

  • Efficiënt communiceren met je team en klanten
  • Methoden en best practices ter voorbereiding van de kwaliteitstoetsing
  • Optimalisatie van de samenwerking met je klanten voor snelheid en tijdswinst
  • Specifieke uitdagingen en aanpak van eenmanszaken in accountancy

Efficiënt communiceren en samenwerken met je team en klanten

Woensdag 6 maart 10u - 12u


Oplossingen die bijdragen tot vlotte communicatie, informatie en documenten uitwisseling

Vlotte communicatie met je klanten en efficiënt samenwerken om informatie en documenten uit te wisselen zijn van sleutelbelang voor de goede werking van het accountantskantoor. We delen onderzoek naar de impact van emailverkeer en documenten uitwisseling. We bespreken aan de hand van getuigenissen van collega’s hoe zij de vele communicatie met klanten goed organiseren en automatiseren. We bespreken diverse oplossingen die op die manier bijdragen tot tijdswinst en efficiëntie voor zowel de kantoormedewerkers als de klanten.


Wat mag je verwachten?

  • We vertrekken van getuigenissen van collega's over hoe zij efficiënt samenwerken, informatie uitwisselen en documenten uitwisselen met klanten
  • We leren bij over hoe je emailverkeer, andere communicatie en documenten uitwisseling goed kan organiseren en automatiseren
  • We bespreken concrete oplossingen die bijdragen tot tijdswinst en efficiëntie voor je kantoor en je klanten
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Methoden en best practices ter voorbereiding van de kwaliteitstoetsing

Woensdag 13 maart 10u - 12u


Getuigenissen, tips en tools die je helpen bij de kwaliteitstoetsing

Als accountant heb je dagelijks te maken met steeds complexere vereisten op het gebied van regelgeving en wensen van stakeholders. Het hoofddoel van de kwaliteitstoetsing is om de kwaliteit van de dienstverlening van accountants te waarborgen en te verbeteren. We bespreken samen met collega-accountants welke tools je helpen om de kwaliteitsvereisten goed op te volgen, hoe een kwaliteitstoetsing verloopt en hoe je je erop voorbereid. En we bespreken tips die je helpen een geoliede dienstverlening en goede informatie opvolging te organiseren.


Wat mag je verwachten?

  • Uitleg over de vereisten op het gebied van regelgeving en de wensen van stakeholders waar je als accountant dagelijks mee te maken krijgt
  • Samen met collega-accountants bespreken we welke tools je helpen om die vereisten goed op te volgen en hoe je je voorbereid op een kwaliteitstoetsing 
  • Tips die je helpen om een goede dienstverlening en informatie opvolging te organiseren 
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Optimalisatie van de samenwerking met je klanten voor snelheid, tijdswinst en waarde

Woensdag 20 maart 10u - 12u

Zo motiveren we onze klanten tot een waardevolle win-win samenwerking 

Een van de fundamenten van een succesvol kantoor is een vlotte digitale samenwerking met je klanten. Daardoor leg je immers de basis voor bijkomende waardevolle diensten zoals adviesverlening. We bespreken hoe collega’s erin slagen om deze win-win samenwerking uit te bouwen. Daarbij laten we accountants aan het woord die zelf getuigen over hoe ze hun klanten overtuigen en motiveren van vlot documenten aanleveren tot de waarde die uit die samenwerking voortvloeit.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken hoe jij vlot digitaal kan samenwerken met je klanten 
  • Collega accountants getuigen over hoe zij hun klanten overtuigen en motiveren door het vlot aanleveren van documenten 
  • We tonen aan welke waarde voortvloeit uit die samenwerking en hoe je een win-win situatie creëert 
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Specifieke uitdagingen en aanpak van eenmanszaken in accountancy

Woensdag 27 maart 10u - 12u


Zo zetten collega’s een handige workflow op voor eenmanszaken

Eenmanszaken zijn een groeiend cliënteel en behoeven een specifieke aanpak. Samen met collega accountants bespreken we wat die uitdagingen zijn en op welke manier zij ermee omgaan. Van bijberoepers, freelancers, student-zelfstandigen tot starters, we bespreken de tools en alternatieve businessmodellen die er voorhanden zijn om je hierbij ondersteunen. We hebben het onder meer over gespecialiseerde boekhoudsoftware, workflows voor eenmanszaken, opstellen van de resultatenrekening en de specificiteiten van de personenbelasting aangifte.


Wat mag je verwachten?

  • Inzicht in de uitdagingen en de specifieke aanpak ervan bij eenmanszaken op basis van getuigenissen door collega accountants
  • Bespreking van de tools die bijberoepers, freelancers, student-zelfstandigen en starters ondersteunen bij die uitdagingen 
  • We hebben het over gespecialiseerde boekhoudsoftware, aangepaste workflows, het opstellen van de resultatenrekening en de specifiteiten van de personenbelastingaangifte 
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

Meer webinars volgen nog!

Stay tuned!