Sterk Digitaal webinars

Met 8 nieuwe webinars de sterkste weg naar jouw digitalisering

Schrijf je hieronder in per webinar

Frederik De Wachter


Nieuwe reeks van 8 webinars mei-juni 2022

Alle deelnemers krijgen toegang tot ons nieuwe E-learning en Community platform  

Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken, dankzij onze praktische webinars vol getuigenissen van collega’s en dankzij heel wat kennisuitwisseling onder elkaar over jullie grootste digitale uitdagingen. Tijdens onze webinars werden het podium, de polls, de chat en vragen & antwoorden tab volop gebruikt om van elkaar te leren en contact te leggen. We zijn trots om samen met een nieuwe reeks webinars de lancering van ons gloednieuwe E-learning platform en Community aan te kondigen, waardoor jullie tijdens maar ook na de webinars permanent van elkaar leren, met elkaar in contact komen en ervaring uitwisselen. Op die manier gaan we samen bestaande en nieuwe digitale uitdagingen nog concreter aanpakken. Schrijf je hieronder in voor onze ITAA erkende webinars. De informatie en replays van de webinars die reeds verlopen zijn vind je onderaan. 

De optimale opvolging van openstaande facturen.

Woensdag

22/06/2022

10:00

Hoe gaan we naar een efficiënte inning van facturen: van juiste afspraken maken in de opdrachtbrief over debiteurenbeheer tot goede opvolging van je incasso.

Cashflow is king, zowel voor je kantoor als je klant. Maar om facturen vlot te innen moeten we soms door een slepend communicatieproces of in het ergste geval een gerechtelijk invorderingsproces. Er is veel winst te boeken bij een goede voorbereiding en geautomatiseerde communicatie tijdens het debiteurenbeheer. Bovendien zijn er partijen die je perfect helpen om om je incasso en invorderingsproces op de voet te volgen en te beheren. We bespreken aan de hand van concrete cases de ervaringen van kantoren, delen onze ervaring in de groep en overlopen de belangrijkste oplossingen die je hierin kunnen ondersteunen.



Wat mag je verwachten?

  • Praktijkcases van accountants die hun debiteurenbeheer hebben aangepakt met indrukwekkende resultaten

  • Overlopen van de verschillende stappen in het proces en bespreking hoe we de inning van facturen kunnen versnellen en verbeteren

  • Inzoomen op het incasso en gerechtelijk invorderingsproces. Hoe kunnen we ons kantoor en onze ondernemers ontzorgen?

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
    Schrijf je in voor de gratis webinar: De optimale opvolging van openstaande facturen.

Waardevolle inhoudelijke contracten geautomatiseerd opstellen

DOnderdag

23/06/2022

10:00

Hoe kan je als accountant op een eenvoudige manier soms complexe juridische documenten maken

Van de accountant wordt ook verwacht dat die de juridische kennis heeft om documenten zoals contracten, verslaggeving en formulieren op te stellen. Het correct opstellen van deze documenten is nochtans niet altijd even eenvoudig en vergt veelal gespecialiseerde kennis. Niet iedereen heeft die kennis en huis en daarom bespreken we hoe je hier als accountant mee omgaat en welke tools voorhanden zijn om je klant op maat te helpen.


Wat mag je verwachten?

  • Best practices om je klanten te voorzien van de juiste juridische documenten
  • We bespreken welke documenten veelal gevraagd worden door de klanten
  • Hoe kan je het opstellen contracten, verslaggeving en formulieren automatiseren?
  • Welke tools zijn er om ons hierin te ondersteunen?
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
Schrijf je in voor de gratis webinar: Waardevolle inhoudelijke contracten geautomatiseerd opstellen



Onderstaande webinars zijn verlopen

Je kan alle informatie en de replays terugvinden in onze Club

De basis van digitaal succes:
je klantenopvolging en communicatie efficiënt automatiseren.

Woensdag

18/05/2022

10:00

Hoe vertaal je de vele repetitive en steeds bijkomende taken in een goede opvolging

Het hart van het kantoor is de opvolging van de klant: als dat sterk wordt gedigitaliseerd en procesmatig goed verloopt, is er rust in het kantoor, geen onnodige email communicatie, minder kwartaal stress en een tevreden klant. We focussen in onze webinar op de opvolging van de klantendossiers samen met alle informatie en verantwoordelijkheden die daar komen bij kijken. Met praktische voorbeelden leggen we uit hoe je goede processen opzet, automatiseert en vlot met de klant samenwerkt ondanks de input via vele communicatiekanalen.


Wat mag je verwachten?

  • Praktijkgetuigenissen van collega accountants die hun best practice toelichten: hoe volgen zij de dossiers op, verzekeren ze dat de taken vlot gedaan worden over dossierbeheerders heen en communiceren ze efficiënt met de klant?

  • Bespreking van oplossingen en software waarmee je geautomatiseerd je klantendossiers opvolgt

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Sterk Digitaal community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar. Onze live webinars zijn geaccrediteerd door het ITAA.

Schrijf je in voor de gratis webinar: De basis van digitaal succes, je klantenopvolging en communicatie efficiënt automatiseren.



Automatisering en prijszetting: contradictie of perfect te combineren in het het beste van twee werelden

Donderdag

19/05/2022

10:00

Software is een investering in productieve automatisering en meer waarde voor de klant. Voorbeelden en bespreking hoe je die doorrekent en communiceert naar je klanten toe.

We geven voorbeelden van kantoren die geëvolueerd zijn van een uurtarief naar een forfait of combinatie, en hoe ze dat hebben aangepakt. Hoe volg je de kost intern op en hoe communiceer je de transitie naar je klanten toe? We bespreken de prijszetting en vergelijken die onder de deelnemers, zodat je goede inzichten krijgt in waar je staat en waar de sector heen gaat. We laten experten aan het woord over automatisering en bespreken hoe je je prijszetting zodanig opvolgt dat het een win-win is voor zowel de klant als het kantoor - zoals het hoort. We leggen uit hoe accountants die transitie aanpakken en communiceren naar hun klanten toe.


Wat mag je verwachten?

  • Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?

  • Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken van uurtarief naar forfait

  • Toelichting van experten over het belang van automatiseren en de transitie van software kost naar investering

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Sterk Digitaal community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.

Schrijf je in voor de gratis webinar: Automatisering en prijszetting: contradictie of perfect te combineren in het het beste van twee werelden


Hoe neem je de klant mee in een goede transitie naar pre-accounting

Woensdag

25/05/2022

10:00

Maximaliseer de kwaliteit van inkomende facturen en boekingsvoorstellen

Woensdag

01/06/2022

10:00

Naar efficiënte samenwerking met je klanten voor maximale en goede aanlevering van de documenten

Hoeveel van je klanten leveren hun documenten digitaal goed aan? Doen ze dat regelmatig, bijvoorbeeld en is die input de perfecte basis om de boekingen te doen? We geven voorbeelden van accountants die de samenwerking met hun klanten sterk hebben geautomatiseerd, inclusief de tools die er ervoor gebruiken en de aanpak die ze opgezet hebben met hun klanten. We focussen op de transitie en communicatie die ze daarbij hanteren om zo tot een maximaal goed geautomatiseerde gezamenlijke workflow te komen.


Wat mag je verwachten?

  • Voorbeelden van best practices van accountants die de samenwerking met de klant en de aanlevering van facturen helemaal sterk gedigitaliseerd hebben

  • Toelichting hoe je de pre-accounting opzet en uitrolt naar de klanten zodat die ze ook goed gebruiken

  • Bespreking van de belangrijkste en populairste pre-accounting tools en hoe de software partners je helpen bij deze transitie

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Sterk Digitaal community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.

Schrijf je in voor de gratis webinar: Hoe neem je de klant mee in een goede transitie naar pre-accounting.


Combineer je de digitale aanlevering van facturen en stukken tot de efficiëntste en maximaal geautomatiseerde verwerking ervan.

Een kernproces is het inboeken van facturen. Dankzij pre-accounting tools, OCR herkenning, artificiële intelligentie en andere technologie is dit proces steeds meer geautomatiseerd. De uitdaging is dan ook om de software, tools en processen zo te gebruiken zodat je snel een maximum aan kwalitatieve boekingsvoorstellen kan verwerken. We bespreken en vergelijken best practices, kijken waar je staat en hoe je het meet.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking van best practices voor de digitale aanlevering en boeking van gedigitaliseerde  facturen.

  • Welke tools zijn er en hoe gebruiken we die optimaal om zoveel mogelijk kwalitatieve UBL’s aangeleverd te krijgen als goede boekingsvoorstellen

  • Hoe verrijk je de UBL’s met extra informatie van de klant en hoe wordt die daar in opgeleid?

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Sterk Digitaal community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.

Schrijf je in voor de gratis webinar: Maximaliseer de kwaliteit van inkomende facturen en boekingsvoorstellen.


Zo automatiseer je waardevolle rapportering en adviesverlening

Woensdag

08/06/2022

10:00

De tools, tips, tricks en aanpak om steeds meer in te zetten op advies aan je klant.

We bespreken best practices van collega accountants die de weg naar adviesverlening succesvol ingezet hebben. Hoe pakken ze dit aan en welke software gebruiken ze? Hoe betrekken ze hun klant hierbij en welke adviezen zijn volgens deze kantoren automatiseerbaar en tegelijk waardevol? We vergelijken en bespreken de best practices met de deelnemers, zodat iedereen weet waar je staat, naartoe gaat en hoe je dit best aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Praktijkgetuigenissen van collega accountants die hun best practice toelichten: met welke aanpak en tools automatiseren zij de adviesverlening naar hun klanten

  • Hoe betrekken zij hun klant bij de adviesverlening?

  • Polls en bespreking is de groep om te kijken waar je staat

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Je krijgt alle informatie en toegang tot de Sterk Digitaal community waar je alle tools, video’s en tips vindt. Je kan meedoen aan discussies, elkaar helpen en ervaringen uitwisselen. De webinars zijn live, we lanceren polls en bieden alle mogelijkheid tot interactie met de experten en je collega’s, zodat we ervaring uitwisselen leren van elkaar.

Schrijf je in voor de gratis webinar: Zo automatiseer je waardevolle rapportering en adviesverlening.


 Zo leer je jouw klanten inzichtelijk ondernemen met hun boekhoudcijfers

Woensdag

15/06/2022

10:00

Wat zijn de belangrijkste waarde inzichten waarmee we als accountant sterk adviseert

Er is veel win-win te halen uit adviesverlening voor zowel de accountant als de klant ondernemer. Het VRT programma Andermans Zaken is razend populair en toont keer op keer aan dat ondernemers te weinig inzichten halen uit de belangrijkste en waardevolle data van hun onderneming: de boekhoudcijfers. Als accountant heb je een deel van die kennis in huis. Tegelijk moeten de verwachtingen van een ondernemer goed afgebakend worden. We gaan in gesprek met accountants en experten over adviesverlening. We overleggen hoe je als accountant impact kan hebben op het succes van de ondernemer, van cijfers over advies tot investeringsadvies..


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken waar we samen met onze ondernemers winst kunnen halen

  • Uitwisseling van ervaring hoe we ondernemers leiden naar resultaten met impact op korte termijn. En hoe we adviseren op de lange termijn.

  • Welke kennis hebben we als accountant in huis en waar zitten de valkuilen van adviesverlening

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemer

  • Tijd voor uw vragen en antwoord 

Schrijf je in voor de gratis webinar: Zo leer je jouw klanten inzichtelijk ondernemen met hun boekhoudcijfers.