Frederik De Wachter


Nieuwe reeks van webinars oktober-december 2023

Elke deelnemer krijgt  toegang tot ons  E-learning en Community platform

Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken, dankzij onze praktische webinars met

  • Veel uitwisseling van kennis en ervaring onder collega accountants
  • Interessante software leren kennen en bespreken zodat je door het bos de bomen ziet  
  • Praktische tips die je onmiddellijk kan toepassen in het kantoor
  • We wijzen de weg naar concrete uitvoering
  • De webinars zijn live, je kan al je vragen stellen aan experten en collega's
  • Schrijf je gratis in, 2u ITAA erkende permanente vorming


Om onze bovenstaande rol te versterken krijg je meteen toegang tot ons E-learning platform en Community, waar je tijdens maar ook na de webinars permanent van elkaar leert, met elkaar in contact komt en ervaring uitwisselt.

Heb je een webinar gemist? Dan kan je steeds terecht in onze club om de opnames te herbekijken.

Bekijk hier de afgelopen webinars!


Sterk Digitaal oktober -december webinars

De weg naar je digitalisering met een nieuwe reeks ITAA erkende webinars

Schrijf je hieronder één voor één in voor de webinars 


De basis van een succesvol kantoor: klantenbeheer en vlotte facturatie dankzij het doorrekenen van je software

Woensdag 6 december 10u - 12u


Aan de basis van een succesvol kantoor ligt goede opvolging en beheer van je klanten, zodat je je diensten en investeringen kan doorekenen. We bespreken het succesvolle pad van accountants, hoe ze geëvolueerd zijn naar de opvolging en facturatie van hun diensten, en welke prijsstrategie ze daarbij toepassen.Onze experten geven voorbeelden van best practices en prijsstrategiën.


Wat mag je verwachten?

  • Toelichting van experten over het belang van automatiseren en de transitie van software kost naar investering
  • Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken van uurtarief naar forfait

  • Bespreking van succesvol klantenbeheer en opvoging

  • Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar!



De rol van de accountant: begrijpbaar en relevant financieel inzicht voor de ondernemer

Woensdag 13 december 10u - 12u


Accountantskantoren maken dankzij de digitalisering een boeiende  evolutie waarbij ze steeds meer kunnen inzetten op adviesverlening dankzij software. We bespreken die trend en bekijken samen met onze sprekers accountants en experten welke inzichten relevant zijn. Als accountant wordt je zo een waardevolle dienstverlener van je ondernemer met zicht op de financiële data en dus ideaal geplaatst om je klant te ondersteunen met raad. We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies. Hiervoor wisselen we samen ervaring uit om te leren waarmee ondernemers het meest geholpen zijn op vlak van inzichten, monitoring, analyses en simulaties als basis voor snel, accuraat en persoonlijk advies. Tegelijk bespreken we de transitie die je als kantoor doormaakt op weg naar adviesverlening en hoe je je medewerkers hierin meeneemt.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken die trend en bekijken samen met onze sprekers accountants en experten welke inzichten relevant zijn
  • Getuigenis van een kantoor hoe zij steeds meer inzetten op adviesverlening
  • Welke kennis hebben we als accountant in huis, hoe zet je die schaalbaar is en waar zitten de valkuilen van adviesverlening
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar!

Processen automatiseren. Zo bouw je meer waarde op voor je kantoor

Woensdag 20 december 10u - 12u


De waarde van je kantoor wordt  mede bepaald door de mate waarin je processen geautomatiseerd zijn. Dat weten we van experten die dagdagelijks de waardebepaling van kantoren doen. We combineren deze webinar met inzage in hoe je processen automatiseert, en welke factoren allemaal een rol spelen bij de waardeebepaling van je kantoor. Hoe kunnen we die vele workflows integreren, optimaliseren en automatiseren.  We bespreken de ingrediënten die mede de waarde van je kantoor bepalen, zodat je stapsgewijs kan groeien naar meer waarde voor je kantoor, jezelf en je medewerkers.


Wat mag je verwachten?

  • Inzage in de waardebepaling van een accountantskantoor
  • Toelichting van experten over het belang van automatiseren van je processen
  • Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken
  • Toelichting van de  waardebepalingnen van een kantoor bij overname
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je hier in voor deze webinar

De voorbije webinars en opnames vind je binnenkort hieronder

Artificiële intelligentie in software waarmee je taken uitbesteedt en tijd wint

Woensdag 25 oktober 10u - 12u


We starten deze reeks terug met een inspirerend verhaal van een kantoor. We bekijken hoe software gebruikt maakt van artificiële intelligentie om taken ui te besteden en tijd te winnen. Wat zijn de belangrijkste meerwaarden AI toepassingen voor accountants? We zoomen bij de start van deze reeks samen met de deelnemers, experten en partners  in op de mogelijkheden en aandachtspunten voor de accountant. Belangrijke trends en opportuniteiten bespreken wordt de rode draad doorheen onze nieuwe webinar reeks.


Wat mag je verwachten?

  • Een leerzame praktijkgetuigenis van een collega accountant die uitlegt hoe de concrete uitdagingen van software keuze werd aangepakt
  • We bekijken hoe tijd wordt bespaard dankzij het uitbesteden van taken aan AI
  • Wat zijn achteraf gezien belangrijke meerwaarden?
  • We zoomen bij de start van deze reeks samen met de sprekers, deelnemers en partners ook in op de hedendaagse opportuniteiten en uitdagingen van de accountant
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk hier de opname van deze webinar

Make it KISS: tijd besparen dankzij software door processen en taken te automatiseren

Woensdag 8 november 10u - 12u


Het blijft een belangrijk onderwerp: hoe kan je efficiënter werken en tijd winnen? Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor medewerkers en klanten: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.


Wat mag je verwachten?

  • We vetrekken van de getuigenis van een kantoor dat een hele digitale weg heeft afgelegd
  • Bespreking hoe we uitwisseling van informatie en repetitieve processen automatiseren en dus werk bij zowel het kantoor als de klant optimaliseren
  • Hoe besparen we tijd en vlakken we de werkpieken af. Hoe kies de juiste investering en reken je die door?
  • Voorbeeld van een best practice van een accountant die de samenwerking met de klant sterk gedigitaliseerd heeft
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
    • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

    Herbekijk hier de opname van deze webinar

Digitaal documenten verzamelen als basis voor ontzorging, service en vlotte communicatie

Woensdag 15 november 10u - 12u


Het blijft een belangrijk onderwerp: de waarde van een optimale samenwerking tussen de accountant en de klanten, zodat je het verzamelen van de documenten automatiseert en tegelijk ondernemers ontzorgt. Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor beiden en nog belangrijker: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking hoe we uitwisseling van informatie en repetitieve processen automatiseren en dus werk bij zowel het kantoor als de klant optimaliseren
  • Uitwisseling van ervaring en bespreking van alle tools, pre-accounting oplossingen en methoden om de uitwisseling van informatie en documenten te stroomlijnen - inclusief facturen en documenten voor de personenbelasting
  • Voorbeeld van een best practice van een accountant die de samenwerking met de klant sterk gedigitaliseerd heeft
  • Toelichting hoe je een succesvolle transitie aanpak en je klanten meekrijgt en overtuigt van de voordelen de pre-accounting opzet en uitrolt naar de klanten zodat die ze ook goed gebruiken
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
    • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

    Herbekijk hier de opname van deze webinar

Software keuzes maken voor jouw kantoor: overzicht en bespreking met onze experten en collega accountants

Woensdag 22 november 10u - 12u


Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste softwarekeuzes. We bespreken welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Getuigenis van een sterk gedigitaliseerd kantoor: hoe hebben zij dat gefaseerd aangepakt?
  • Overzicht van de bouwblokken met boekhouding, pre-accounting, post-accounting en kantoorbeheer
  • Bespreking hoe je in functie van je kantoor de juiste software kan kiezen en implementeren
  • In welke mate wordt dat bepaald door je klanten en strategische keuzes
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk hier de opname van deze webinar

Peppol facturen maximaliseren: de invoering van E-invoicing voor je kantoor én je klanten

Woensdag 29 november 10u - 12u


We laten  een kantoor aan het woord en bespreken  hoe ze stapsgewijs inzetten op E-invoicing door het aantal inkomende en uitgaande PEPPOL facturen systematisch te verhogen. Elektronische facturatie wordt immers gefaseerd verplichten voor alle ondernemingen. We bespreken bovendien alles over E-invoicing: wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, wat is er beslist en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten in de komende jaren. We bespreken ook de voordelen van e-invoicing voor bedrijven, hoe je je klanten informeert, de bekendste facturatie programma’s en welke het beste passen naargelang je klant.


Wat mag je verwachten?

  • Toelichting van de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik maken van E-invoicing en hun klanten hierin adviseren
  • We bespreken de stand van zaken van E-invoicing, de Belgische wetgeving een aangekondigde verplichtingen in België en Europa
  • Wat zijn de voordelen vandaag en in de toekomst - ook voor je klant
  • Welke facturatie programma’s zijn best geschikt voor de ondernemer naargelang type en activiteit
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk hier de opname van deze webinar