Sterk Digitaal mei-juni webinars

De weg naar je digitalisering met een nieuwe reeks ITAA erkende webinars

Schrijf je hieronder één voor één in voor de webinars 


Frederik De Wachter


Nieuwe reeks van 9 webinars mei-juni 2023

Elke deelnemer krijgt  toegang tot ons E-learning en Community platform

Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken, dankzij onze praktische webinars met

  • Veel uitwisseling van kennis en ervaring onder collega accountants
  • Interessante software leren kennen en bespreken zodat je door het bos de bomen ziet  
  • Praktische tips die je onmiddellijk kan toepassen in het kantoor
  • We wijzen de weg naar concrete uitvoering
  • De webinars zijn live, je kan al je vragen stellen aan experten en collega's
  • Schrijf je gratis in, 2u ITAA erkende permanente vorming


Om onze bovenstaande rol te versterken krijg je meteen toegang tot ons E-learning platform en Community, waar je tijdens maar ook na de webinars permanent van elkaar leert, met elkaar in contact komt en ervaring uitwisselt.

Heb je een webinar gemist? Dan kan je steeds terecht in onze club om de opnames te herbekijken.

Bekijk hier de afgelopen webinars!


Schrijf je één voor één in voor elke Webinar

Bouw een waardevolle klantenbasis op

Dinsdag 13 juni 10u - 12u

Ontdek een effectieve strategie en levendige voorbeelden om jouw ideale klant aan te trekken, net als vlinders in een net! Wij bieden concrete ondersteuning om jouw communicatiekracht te optimaliseren, want wie wil er nu geen fantastisch rendement?Maar dat is nog niet alles! Van eenvoudige winstgevende acties tot geavanceerde digitale trucs, wij hebben een breed scala aan strategieën waaruit je kunt kiezen, zodat je jouw favoriete aanpak kunt bepalen.Of je nu zelf graag de handen uit de mouwen steekt of liever een expert inschakelt, geen zorgen! Wij geven je praktisch inzicht in hoe je deze strategieën zelf kunt uitvoeren, of hoe je ze kunt overlaten aan iemand die bekend is met de digitale wereld.Bereid je voor op de sleutel tot succes: de kennis om een effectieve online strategie en een sterk communicatieplan te creëren. Ben jij er klaar voor om het internet te veroveren?


Goed nieuws! Ik organiseer deze webinar het niet één keer, maar twee keer! Dus, of je schema nu bomvol zit of wat flexibeler is, er is altijd een kans voor jou om deel te nemen op 20 juni van 10u-12u.

Wat mag je verwachten?

  • Klantensegmentatie: Leer hoe je jouw ideale klantprofiel creëert en gebruikt om effectief te segmenteren en prioriteit te geven aan de beste klanten voor jou.

  • Klantenbinding: Ontdek strategieën om sterke relaties met je klanten te ontwikkelen en ze voor de lange termijn te behouden.

  • Klantenkennis: Leer hoe je eenvoudig zeer waardevolle inzichten verzamelt over je klanten

  • Communicatie: Online communicatietechnieken om goed te informeren en de juiste klanten aan te trekken.

Schrijf je in voor deze webinar

Alles over de rapporteringsverplichtingen

Woensdag 14 juni 10u - 12u

Bespreking en getuigenissen over rapporteringsverplichtingen, hoe je ze efficiënt integreert, genereert en communiceert

Naast de gekende rapporten zijn er ook steeds meer nieuwe verplichtingen. Daarom zijn informatie doorstroming, goede integraties en efficiëntie des te belangrijk, zodat je geen grote bijkomende werkpieken veroorzaakt. Bovendien zijn het belangrijke verantwoordelijkheden. We bekijken aan de hand van voorbeelden van collega accountants hoe software ons helpt, en hoe zij zich voorbereiden om te voldoen aan verplichten zoals kwaliteitstoetsing, risico-analyse, antiwitwas, UBO functionaliteiten en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR).


Wat mag je verwachten?

  • Hoe software ons helpt, en hoe collega's zich voorbereiden om te voldoen aan verplichten zoals kwaliteitstoetsing, risico-analyse, antiwitwas, UBO functionaliteiten en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR)
  • We bespreken aan de hand van cases van collega’s hoe je je ontzorgt en hoe je als kantoor de rapporten efficiënt integreert en communiceert
  • Wat is er veranderd, wat gaat veranderen en hoe bereiden we ons daarop voor
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar

Bouw een waardevolle klantenbasis op

Dinsdag 20 juni 10u - 12u

Wegens het succes en de grote vraag naar deze webinar, hebben we een tweede datum ingepland voor de live webinar hoe je een waardevolle klantenbasis opbouwt

Ontdek een effectieve strategie en levendige voorbeelden om jouw ideale klant aan te trekken, net als vlinders in een net! Wij bieden concrete ondersteuning om jouw communicatiekracht te optimaliseren, want wie wil er nu geen fantastisch rendement?Maar dat is nog niet alles! Van eenvoudige winstgevende acties tot geavanceerde digitale trucs, wij hebben een breed scala aan strategieën waaruit je kunt kiezen, zodat je jouw favoriete aanpak kunt bepalen.Of je nu zelf graag de handen uit de mouwen steekt of liever een expert inschakelt, geen zorgen! Wij geven je praktisch inzicht in hoe je deze strategieën zelf kunt uitvoeren, of hoe je ze kunt overlaten aan iemand die bekend is met de digitale wereld.Bereid je voor op de sleutel tot succes: de kennis om een effectieve online strategie en een sterk communicatieplan te creëren. Ben jij er klaar voor om het internet te veroveren?

Wat mag je verwachten?

  • Klantensegmentatie: Leer hoe je jouw ideale klantprofiel creëert en gebruikt om effectief te segmenteren en prioriteit te geven aan de beste klanten voor jou.

  • Klantenbinding: Ontdek strategieën om sterke relaties met je klanten te ontwikkelen en ze voor de lange termijn te behouden.

  • Klantenkennis: Leer hoe je eenvoudig zeer waardevolle inzichten verzamelt over je klanten

  • Communicatie: Online communicatietechnieken om goed te informeren en de juiste klanten aan te trekken.

Schrijf je in voor deze webinar

Betere cash-flow: zorg voor beter betaalde facturen voor je kantoor én je klanten

Woensdag 21 juni 10u - 12u

Best practices delen hoe je facturen geautomatiseerd opvolgt, aanmaant en gerechtelijk invordert

Cashflow is king, zowel voor je kantoor als je klanten. Maar om facturen vlot te innen moeten we soms door een slepend communicatieproces of in het ergste geval een gerechtelijk invorderingsproces. Er is veel winst te boeken bij een goede voorbereiding en geautomatiseerde communicatie tijdens het debiteurenbeheer. Bovendien zijn er partijen die je perfect helpen om om je incasso en invorderingsproces op de voet te volgen en te beheren. We bespreken aan de hand van concrete cases de ervaringen van kantoren, delen onze ervaring in de groep en overlopen de belangrijkste oplossingen die je hierin kunnen ondersteunen.

Wat mag je verwachten?

  • Praktijkcases van accountants die hun debiteurenbeheer hebben aangepakt met indrukwekkende resultaten
  • Overlopen van de verschillende stappen in het proces en bespreking hoe we de inning van facturen kunnen versnellen en verbeteren
  • Inzoomen op het incasso en gerechtelijk invorderingsproces. Hoe kunnen we ons kantoor en onze ondernemers ontzorgen?
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar

Alles over eenmanszaken: hoe bedien je hen op een efficiënte en winstgevende manier 

Donderdag 22 juni 10u - 12u


Werk jij ook met eenmanszaken? Je bent niet alleen: uit onze poll blijkt dat meer dan 90% van de accountants eenmanszaken serviced/ behandeld dat die bij een meerderheid van de kantoren zelfs meer dan de helft van hun klandizie vertegenwoordigen. Bovendien vergt deze doelgroep een andere aanpak dan vennootschappen. Daarom organiseren we een speciaal webinar over eenmanszaken waarbij we ervaring uitwisselen over de beste aanpak voor deze doelgroep. We bespreken wat hun behoeften zijn, hoe we dat best aanpakken en hoe we dat zo efficiënt en winstgevend mogelijk doen. We bekijken de  passende software oplossing voor de doelgroep van eenmanszaken. 


Wat mag je verwachten?


  • We bespreken aan de hand van cases van collega’s wat de behoeften zijn, en wat de de beste aanpak is voor eenmanszaken
  • We wisselen ervaring uit over hoe we hen zo efficiënt en winstgevend mogelijk bedienen
  • Bekijken van software tools om hen zo doeltreffend mogelijk te bedienen
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

Schrijf je in voor deze webinar

De uitdagingen van vandaag en morgen: over automatiseren, duurzaamheid en AI

Woensdag 28 juni 10u - 12u

We bespreken samen met accountants en experten hoe we ons voorbereiden op morgen

Als afsluiter van onze reeks kijken we terug naar de start en de toekomst: de rondvraag wat jullie belangrijkste uitdagingen zijn en hoe we die samen aanpakken. We bekijken enkele van de belangrijkste trends en bespreken hoe we al kunnen inspelen op - of zelfs voordeel halen uit - impactvolle technologische veranderingen zoals automatisering en artificiële intelligentie. En het stijgende belang van duurzaamheid, de rapportering hierover en de rol die accountants in de toekomst kunnen of zullen spelen.


Wat mag je verwachten?

  • Een interessante gesprek met experten, accountants en onze deelnemers over de belangrijkste technologische en maatschappelijke veranderingen
  • Bespreking en voorbeelden hoe we die nu en in de toekomst inzetten ten voordele van je kantoor en je klanten
  • Wat is artificiële intelligentie en hoe gebruik je dat vandaag al concreet in je kantoor
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • De webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar


De voorbije webinars en opnames vind je hieronder

Succesverhaal van een kantoor: hoe software, organisatie en verandering naar optimale werking werd aangepakt

Woensdag 3 mei 10u - 12u

Bespreking hoe een belangrijke transitie succesvol werd aangepakt door de medewerkers hierin te betrekken


We starten deze reeks terug met een inspirerend verhaal van een kantoor dat de uitdagingen aanging om de boekhoudsoftware te veranderen en sterk inzet op digitalisering. Om die ingrijpende verandering voor te bereiden en goed te begeleiden, werden de medewerkers hierin nauw betrokken. We bespreken hoe gedreven medewerkers een sleutelrol spelen in je weg naar digitalisering. Wat zijn de belangrijkste meerwaarden van software en digitalisering? We zoomen bij de start van deze reeks samen met de deelnemers, experten en partners ook in op de hedendaagse uitdagingen van de accountant. Onze uitdagingen bespreken en tackelen wordt de rode draad doorheen onze nieuwe webinar reeks.


Wat mag je verwachten?

  • Een leerzame praktijkgetuigenis van een collega accountant die uitlegt hoe de concrete uitdagingen van software keuze werd aangepakt: de voorbereiding, de rol van gedreven key medewerkers, de keuze en de roll-out
  • Hoe werd na de keuze de implementatie gefaseerds aangepakt, wat is de roll van de partner en hoe neem je de medewerkers hierin mee en wat zijn de lessons learned
  • Wat zijn achteraf gezien belangrijke meerwaarden? Hoe zorgt je digitalisering voor voordelen en hoe vermijd je vandaag de dag werkdruk 
  • We zoomen bij de start van deze reeks samen met de sprekers, deelnemers en partners ook in op de hedendaagse uitdagingen van de accountant
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk hier de webinar

De basis: gestroomlijnde aanlevering en verwerking van documenten als win-win voor kantoor én klant

Woensdag 10 mei 10u - 12u

Wie werkpieken wil vermijden en digitaal groeien, pakt deze transitie aan en maakt het tegelijk ook voor de ondernemers gemakkelijk

Het blijft een belangrijk onderwerp: de waarde van een optimale samenwerking tussen de accountant en de klanten, zodat je het verzamelen van de documenten automatiseert en tegelijk ondernemers ontzorgt. Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor beiden en nog belangrijker: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking hoe we uitwisseling van informatie en repetitieve processen automatiseren en dus werk bij zowel het kantoor als de klant optimaliseren
  • Uitwisseling van ervaring en bespreking van alle tools, pre-accounting oplossingen en methoden om de uitwisseling van informatie en documenten te stroomlijnen - inclusief facturen en documenten voor de personenbelasting
  • Voorbeeld van een best practice van een accountant die de samenwerking met de klant sterk gedigitaliseerd heeft
  • Toelichting hoe je een succesvolle transitie aanpak en je klanten meekrijgt en overtuigt van de voordelen de pre-accounting opzet en uitrolt naar de klanten zodat die ze ook goed gebruiken
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
    • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

    Herbekijk hier de webinar

Alles over software: overzicht, de bouwstenen en hoe maak je de passende keuzes voor jouw kantoor

Woensdag 17 mei 10u - 12u

Door het bos de software bomen zien - samen met expert Bert Callens van Digly

Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste softwarekeuzes. We bespreken met Bert Callens welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Getuigenis van een sterk gedigitaliseerd kantoor: hoe hebben zij dat gefaseerd aangepakt?
  • Overzicht van de bouwblokken met boekhouding, pre-accounting, post-accounting en kantoorbeheer
  • Bespreking hoe je in functie van je kantoor de juiste software kan kiezen en implementeren
  • In welke mate wordt dat bepaald door je klanten en strategische keuzes
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk hier de webinar

Alles over E-invoicing voor je kantoor én je klanten

Woensdag 24 mei 10u - 12u

Vanaf juli 2024 gefaseerd verplicht voor ondernemingen, maar voor iedereen interessant en kostenbesparend

België gaat vanaf juli 2024 elektronische facturatie gefaseerd verplichten voor alle ondernemingen. We bespreken alles over E-invoicing: wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, wat is er beslist en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten in de komende jaren. We laten uiteraard een kantoor aan het woord en bespreken samen hoe we best inzetten op E-invoicing. We bespreken ook de voordelen van e-invoicing voor bedrijven, hoe je je klanten informeert, de bekendste facturatie programma’s en welke het beste passen naargelang je klant.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken de stand van zaken van E-invoicing, de Belgische wetgeving een aangekondigde verplichtingen in België en Europa
  • Toelichting van  de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik maken van E-invoicing en hun klanten hierin adviseren
  • Wat zijn de voordelen vandaag en in de toekomst - ook voor je klant
  • Welke facturatie programma’s zijn best geschikt voor de ondernemer naargelang type en activiteit
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk hier de webinar

Continue en gegarandeerde inkomstenstroom als basis voor je digitalisering

Woensdag 31 mei 10u - 12u

Weg met uurtje factuurtje: zo pak je je inkomsten aan, inclusief bespreking van tarieven, hoe indexeren en goed onderbouwd communiceren

In elk kantoor wordt heel wat digitale of manuele handelingen gedaan. Hoe kunnen we die vele workflows integreren, optimaliseren en automatiseren. Ook het automatiseren van de boekingen zelf is cruciaal: de kwaliteit en snelheid waarmee dat gebeurt is belangrijk en net daar kan je dankzij automatisering en goede integraties steeds betere resultaten verwachten. We bespreken de ingrediënten van een succes voor meer tijdwinst en minder administratieve fouten: een goede samenwerking tussen uw huidige software pakketten, automatisatie van handelingen en gegevens, de voorbereiding van een digitale instroom van documenten, de OCR die de data goed erkent, goede integraties tussen onderlinge software en het maximaliseren van het aantal Peppol facturen zodat de factuur data van optimale kwaliteit zijn. Ook de automatisering van boekingen is cruciaal: welke keuzemogelijkheden laat je software toe en hoe laat je je dit proces groeien van de eerste testen naar een groeiend aantal boekingen die je vertrouwt. Onze expert Bert Callens geeft voorbeelden van goede combinaties en licht toe hoe hij het aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Toelichting van experten over het belang van automatiseren en de transitie van software kost naar investering
  • Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken van uurtarief naar forfait

  • Bespreking van de ervaring over de roll-out en communicatie

  • Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk hier de webinar!



De meerwaarde van de accountant bekeken vanuit de klant: hoe help je je ondernemers hun business groeien

Woensdag 7 juni 10u - 12u

Getuigenis van een kantoor en experten over waardevol advies voor ondernemers, en hoe schaalbaar groeien naar meer waarde

Als accountant ben je al een bevoorrechte dienstverlener van je ondernemer met zicht op de financiële data en dus ideaal geplaatst om je klant te ondersteunen met raad. We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies. Hiervoor wisselen we samen ervaring uit om te leren waarmee ondernemers het meest geholpen zijn op vlak van inzichten, monitoring, analyses en simulaties als basis voor snel, accuraat en persoonlijk advies. Tegelijk bespreken we de transitie die je als kantoor doormaakt op weg naar adviesverlening en hoe je je medewerkers hierin meeneemt.


Wat mag je verwachten?

  • Getuigenis van een kantoor hoe zij steeds meer inzetten op adviesverlening
  • Hoe betrek je je medewerkers in deze transitie. Welke profielen zijn hier best geschikt voor?
  • Welke kennis hebben we als accountant in huis, hoe zet je die schaalbaar is en waar zitten de valkuilen van adviesverlening
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk de webinar hier