Ontdek alle webinars van 2023
Herbekijk hier alle opnames van de voorbije webinars. Tijdens deze webinarreeks bespraken we enkele trends die je niet wilt missen!
Herbekijk hier alle opnames van de voorbije webinars. Tijdens deze webinarreeks bespraken we enkele trends die je niet wilt missen!
De rol van de accountant: begrijpbaar en relevant financieel inzicht voor de ondernemer
Accountantskantoren maken dankzij de digitalisering een boeiende evolutie waarbij ze steeds meer kunnen inzetten op adviesverlening dankzij software. We bespreken die trend en bekijken samen met onze sprekers accountants en experten welke inzichten relevant zijn. Als accountant wordt je zo een waardevolle dienstverlener van je ondernemer met zicht op de financiële data en dus ideaal geplaatst om je klant te ondersteunen met raad. We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies. Hiervoor wisselen we samen ervaring uit om te leren waarmee ondernemers het meest geholpen zijn op vlak van inzichten, monitoring, analyses en simulaties als basis voor snel, accuraat en persoonlijk advies. Tegelijk bespreken we de transitie die je als kantoor doormaakt op weg naar adviesverlening en hoe je je medewerkers hierin meeneemt.
Wat mag je verwachten?
De basis van een succesvol kantoor: klantenbeheer en vlotte facturatie dankzij het doorrekenen van je software
Aan de basis van een succesvol kantoor ligt goede opvolging en beheer van je klanten, zodat je je diensten en investeringen kan doorekenen. We bespreken het succesvolle pad van accountants, hoe ze geëvolueerd zijn naar de opvolging en facturatie van hun diensten, en welke prijsstrategie ze daarbij toepassen.Onze experten geven voorbeelden van best practices en prijsstrategiën.
Wat mag je verwachten?
Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken van uurtarief naar forfait
Bespreking van succesvol klantenbeheer en opvoging
Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?
Peppol facturen maximaliseren: de invoering van E-invoicing voor je kantoor én je klanten
We laten een kantoor aan het woord en bespreken hoe ze stapsgewijs inzetten op E-invoicing door het aantal inkomende en uitgaande PEPPOL facturen systematisch te verhogen. Elektronische facturatie wordt immers gefaseerd verplichten voor alle ondernemingen. We bespreken bovendien alles over E-invoicing: wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, wat is er beslist en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten in de komende jaren. We bespreken ook de voordelen van e-invoicing voor bedrijven, hoe je je klanten informeert, de bekendste facturatie programma’s en welke het beste passen naargelang je klant.
Wat mag je verwachten?
Software keuzes maken voor jouw kantoor: overzicht en bespreking met onze experten en collega accountants
Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste softwarekeuzes. We bespreken welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.
Wat mag je verwachten?
Digitaal documenten verzamelen als basis voor ontzorging, service en vlotte communicatie
Het blijft een belangrijk onderwerp: de waarde van een optimale samenwerking tussen de accountant en de klanten, zodat je het verzamelen van de documenten automatiseert en tegelijk ondernemers ontzorgt. Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor beiden en nog belangrijker: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.
Wat mag je verwachten?
Make it KISS: tijd besparen dankzij software door processen en taken te automatiseren
Het blijft een belangrijk onderwerp: hoe kan je efficiënter werken en tijd winnen? Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor medewerkers en klanten: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.
Wat mag je verwachten?
Artificiële intelligentie in software waarmee je taken uitbesteedt en tijd wint
We starten deze reeks terug met een inspirerend verhaal van een kantoor. We bekijken hoe software gebruikt maakt van artificiële intelligentie om taken ui te besteden en tijd te winnen. Wat zijn de belangrijkste meerwaarden AI toepassingen voor accountants? We zoomen bij de start van deze reeks samen met de deelnemers, experten en partners in op de mogelijkheden en aandachtspunten voor de accountant. Belangrijke trends en opportuniteiten bespreken wordt de rode draad doorheen onze nieuwe webinar reeks.
Wat mag je verwachten?
De uitdagingen van vandaag en morgen: over automatiseren en AI
We bespreken samen met accountants en experten hoe we ons voorbereiden op morgen
Besproken:
Alles over eenmanszaken: hoe bedien je hen op een efficiënte en winstgevende manier
Er was heel wat interesse voor onze webinar over Eenmanszaken: hoe bedien je hen op een efficiënte en winstgevende manier. Er werden heel wat vragen gesteld én beantwoord door Kevin Jan Verbesselt en Koen Servranckx van Digicount over hun aanpak van eenmanszaken, door Sylvie Den Ticht van Silverfin over de speciale eenmanszaken module en door Sam Van Eenoo over de personenbelasting oplossing van Fintrax. Sophie Meire van Meire Sophie Accountancy deelde haar ervaring over de eenmanszaken module. Hieronder een overzicht, via de bijlagen vind je alle documenten van de webinar. Heb je toch nog vragen? Dan kan je die stellen in onze Club, en die worden steevast beantwoord door onze experten of je collega’s.
Dit werd besproken
Wat mag je verwachten?
Betere cash-flow: zorg voor beter betaalde facturen voor je kantoor én je klanten
Best practices delen hoe je facturen geautomatiseerd opvolgt, aanmaant en gerechtelijk invordert.
Cashflow is king, zowel voor je kantoor als je klanten. Maar om facturen vlot te innen moeten we soms door een slepend communicatieproces of in het ergste geval een gerechtelijk invorderingsproces. Er is veel winst te boeken bij een goede voorbereiding en geautomatiseerde communicatie tijdens het debiteurenbeheer. Bovendien zijn er partijen die je perfect helpen om om je incasso en invorderingsproces op de voet te volgen en te beheren. We bespreken aan de hand van concrete cases de ervaringen van kantoren, delen onze ervaring in de groep en overlopen de belangrijkste oplossingen die je hierin kunnen ondersteunen.
Besproken
Alles over de rapporteringsverplichtingen en kwaliteitscontrole
Bespreking en getuigenissen over de kwaliteitscpntrole, hoe je ze voorbereid
Naast de gekende rapporten zijn er ook steeds meer nieuwe verplichtingen. Daarom zijn informatie doorstroming, goede integraties en efficiëntie des te belangrijk, zodat je geen grote bijkomende werkpieken veroorzaakt. Bovendien zijn het belangrijke verantwoordelijkheden. We bekijken aan de hand van voorbeelden van collega accountants hoe je een kwaliteitstoetsing voorbereid. We bespreken risico-analyse, antiwitwas, UBO functionaliteiten en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR).
Wat mag je verwachten?
De meerwaarde van de accountant bekeken vanuit de klant
Best practices delen hoe je facturen geautomatiseerd opvolgt, aanmaant en gerechtelijk invordert.
Cashflow is king, zowel voor je kantoor als je klanten. Maar om facturen vlot te innen moeten we soms door een slepend communicatieproces of in het ergste geval een gerechtelijk invorderingsproces. Er is veel winst te boeken bij een goede voorbereiding en geautomatiseerde communicatie tijdens het debiteurenbeheer. Bovendien zijn er partijen die je perfect helpen om om je incasso en invorderingsproces op de voet te volgen en te beheren. We bespreken aan de hand van concrete cases de ervaringen van kantoren, delen onze ervaring in de groep en overlopen de belangrijkste oplossingen die je hierin kunnen ondersteunen.
Besproken
Continue en gegarandeerde inkomstenstroom als basis voor je digitalisering
Weg met uurtje factuurtje: zo pak je je inkomsten aan, inclusief bespreking van tarieven, hoe indexeren en goed onderbouwd communiceren
In elk kantoor wordt heel wat digitale of manuele handelingen gedaan. Hoe kunnen we die vele workflows integreren, optimaliseren en automatiseren. Ook het automatiseren van de boekingen zelf is cruciaal: de kwaliteit en snelheid waarmee dat gebeurt is belangrijk en net daar kan je dankzij automatisering en goede integraties steeds betere resultaten verwachten. We bespreken de ingrediënten van een succes voor meer tijdwinst en minder administratieve fouten: een goede samenwerking tussen uw huidige software pakketten, automatisatie van handelingen en gegevens, de voorbereiding van een digitale instroom van documenten, de OCR die de data goed erkent, goede integraties tussen onderlinge software en het maximaliseren van het aantal Peppol facturen zodat de factuur data van optimale kwaliteit zijn. Ook de automatisering van boekingen is cruciaal: welke keuzemogelijkheden laat je software toe en hoe laat je je dit proces groeien van de eerste testen naar een groeiend aantal boekingen die je vertrouwt. Onze expert Bert Callens geeft voorbeelden van goede combinaties en licht toe hoe hij het aanpakt.Besproken
Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken van uurtarief naar forfait
Bespreking van de ervaring over de roll-out en communicatie
Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?
Alles over E-invoicing voor je kantoor én je klanten
Onze webinar over E-invoicing van woensdag 24 mei was zoals steeds zeer praktisch en informatief. Er werden heel wat vragen gesteld én beantwoord dankzij de samenwerking met Stijn de Jong van Partena Professional, Peggy D’Herde van Octopus, Jurgen Soetaart van CodaBox en E-invoicing expert Paul Simons. Daarom geven we hier alvast een korte recap mee, zodat je als niet deelnemer ook goed geïnformeerd bent. Je vindt in onze Businezz Booster Club bovendien de opname, een uitgebreid verslag, de Q&A in de chat én heel wat interessante polls. Heb je toch nog vragen? Dan kan je die stellen in onze Club, en die worden steevast beantwoord door onze experten of je collega’s.
Besproken
Alles over software: overzicht, passende keuzes voor het kantoor
Door het bos de software bomen zien - samen met expert Bert Callens van Digly
Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste softwarekeuzes. We bespreken met Bert Callens welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.
Wat mag je verwachten?
Gestroomlijnde aanlevering en verwerking van documenten
Wie werkpieken wil vermijden en digitaal groeien, pakt deze transitie aan en maakt het tegelijk ook voor de ondernemers gemakkelijk
Het blijft een belangrijk onderwerp: de waarde van een optimale samenwerking tussen de accountant en de klanten, zodat je het verzamelen van de documenten automatiseert en tegelijk ondernemers ontzorgt. Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor beiden en nog belangrijker: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.
Wat mag je verwachten?
Succesverhaal van een kantoor
Bespreking hoe een belangrijke transitie succesvol werd aangepakt door de medewerkers hierin te betrekken
We starten deze reeks terug met een inspirerend verhaal van een kantoor dat de uitdagingen aanging om de boekhoudsoftware te veranderen en sterk inzet op digitalisering. Om die ingrijpende verandering voor te bereiden en goed te begeleiden, werden de medewerkers hierin nauw betrokken. We bespreken hoe gedreven medewerkers een sleutelrol spelen in je weg naar digitalisering. Wat zijn de belangrijkste meerwaarden van software en digitalisering? We zoomen bij de start van deze reeks samen met de deelnemers, experten en partners ook in op de hedendaagse uitdagingen van de accountant. Onze uitdagingen bespreken en tackelen wordt de rode draad doorheen onze nieuwe webinar reeks.
Wat mag je verwachten?