Ontdek alle webinars van 2023

Herbekijk hier alle opnames van de voorbije webinars. Tijdens deze webinarreeks bespraken we enkele trends die je niet wilt missen!

  • Artificiële intelligentie in software waarmee je taken uitbesteed en tijd wint
  • Digitaal documenten verzamelen als basis voor ontzorging, service en real-time data
  • De invoering van E-invoicing en alle toepassingen die het aantal inkomende en uitgaande PEPPOL facturen van je kantoor én je klanten maximaliseert
  • De rol van de accountant: begrijpbaar en relevant financieel inzicht voor de ondernemer
  • Het automatiseren van taken, boekingen en controles om efficiënter te werken

De rol van de accountant: begrijpbaar en relevant financieel inzicht voor de ondernemer

Accountantskantoren maken dankzij de digitalisering een boeiende  evolutie waarbij ze steeds meer kunnen inzetten op adviesverlening dankzij software. We bespreken die trend en bekijken samen met onze sprekers accountants en experten welke inzichten relevant zijn. Als accountant wordt je zo een waardevolle dienstverlener van je ondernemer met zicht op de financiële data en dus ideaal geplaatst om je klant te ondersteunen met raad. We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies. Hiervoor wisselen we samen ervaring uit om te leren waarmee ondernemers het meest geholpen zijn op vlak van inzichten, monitoring, analyses en simulaties als basis voor snel, accuraat en persoonlijk advies. Tegelijk bespreken we de transitie die je als kantoor doormaakt op weg naar adviesverlening en hoe je je medewerkers hierin meeneemt.


Wat mag je verwachten?

  •  We bespreken die trend en bekijken samen met onze sprekers   accountants en experten welke inzichten relevant zijn
  •  Getuigenis van een kantoor hoe zij steeds meer inzetten op adviesverlening
  •  Welke kennis hebben we als accountant in huis, hoe zet je die schaalbaar is   en waar zitten de valkuilen van adviesverlening


Herbekijk de opname in onze Club

De basis van een succesvol kantoor: klantenbeheer en vlotte facturatie dankzij het doorrekenen van je software

Aan de basis van een succesvol kantoor ligt goede opvolging en beheer van je klanten, zodat je je diensten en investeringen kan doorekenen. We bespreken het succesvolle pad van accountants, hoe ze geëvolueerd zijn naar de opvolging en facturatie van hun diensten, en welke prijsstrategie ze daarbij toepassen.Onze experten geven voorbeelden van best practices en prijsstrategiën.


Wat mag je verwachten?

  •  Toelichting van experten over het belang van automatiseren en de transitie van software kost naar investering
  •  Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie   aanpakken van uurtarief naar forfait

  •  Bespreking van succesvol klantenbeheer en opvoging

  •  Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?


Herbekijk de opname in onze Club

Peppol facturen maximaliseren: de invoering van E-invoicing voor je kantoor én je klanten

We laten  een kantoor aan het woord en bespreken  hoe ze stapsgewijs inzetten op E-invoicing door het aantal inkomende en uitgaande PEPPOL facturen systematisch te verhogen. Elektronische facturatie wordt immers gefaseerd verplichten voor alle ondernemingen. We bespreken bovendien alles over E-invoicing: wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, wat is er beslist en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten in de komende jaren. We bespreken ook de voordelen van e-invoicing voor bedrijven, hoe je je klanten informeert, de bekendste facturatie programma’s en welke het beste passen naargelang je klant.


Wat mag je verwachten?

  •  Toelichting van de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik   maken van E-invoicing en hun klanten hierin adviseren
  •  We bespreken de stand van zaken van E-invoicing, de Belgische wetgeving   een aangekondigde verplichtingen in België en Europa
  •  Wat zijn de voordelen vandaag en in de toekomst - ook voor je klant
  •  Welke facturatie programma’s zijn best geschikt voor de ondernemer   naargelang type en activiteit


Herbekijk de opname in onze Club

Software keuzes maken voor jouw kantoor: overzicht en bespreking met onze experten en collega accountants

Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste softwarekeuzes. We bespreken welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  •  Getuigenis van een sterk gedigitaliseerd kantoor: hoe hebben zij dat   gefaseerd aangepakt?
  •  Overzicht van de bouwblokken met boekhouding, pre-accounting, post-     accounting en kantoorbeheer
  •  Bespreking hoe je in functie van je kantoor de juiste software kan kiezen en   implementeren


Herbekijk de opname in onze Club

Digitaal documenten verzamelen als basis voor ontzorging, service en vlotte communicatie

Het blijft een belangrijk onderwerp: de waarde van een optimale samenwerking tussen de accountant en de klanten, zodat je het verzamelen van de documenten automatiseert en tegelijk ondernemers ontzorgt. Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor beiden en nog belangrijker: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.


Wat mag je verwachten?

  •  Bespreking hoe we uitwisseling van informatie en repetitieve processen   automatiseren en dus werk bij zowel het kantoor als de klant optimaliseren
  •  Uitwisseling van ervaring en bespreking van alle tools, pre-accounting   oplossingen en methoden om de uitwisseling van informatie en   documenten te stroomlijnen - inclusief facturen en documenten voor de   personenbelasting
  •  Voorbeeld van een best practice van een accountant die de samenwerking   met de klant sterk gedigitaliseerd heeft
  •  Toelichting hoe je een succesvolle transitie aanpak en je klanten meekrijgt   en overtuigt van de voordelen de pre-accounting opzet en uitrolt naar de   klanten zodat die ze ook goed gebruiken

  • Herbekijk de opname in onze club

Make it KISS: tijd besparen dankzij software door processen en taken te automatiseren

Het blijft een belangrijk onderwerp: hoe kan je efficiënter werken en tijd winnen? Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor medewerkers en klanten: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.


Wat mag je verwachten?

  •  We vetrekken van de getuigenis van een kantoor dat een hele digitale weg   heeft afgelegd
  •  Bespreking hoe we uitwisseling van informatie en repetitieve processen   automatiseren en dus werk bij zowel het kantoor als de klant optimaliseren
  •  Hoe besparen we tijd en vlakken we de werkpieken af. Hoe kies de juiste   investering en reken je die door?
  •  Voorbeeld van een best practice van een accountant die de samenwerking   met de klant sterk gedigitaliseerd heeft

  • Herbekijk de opname in onze Club

Artificiële intelligentie in software waarmee je taken uitbesteedt en tijd wint

We starten deze reeks terug met een inspirerend verhaal van een kantoor. We bekijken hoe software gebruikt maakt van artificiële intelligentie om taken ui te besteden en tijd te winnen. Wat zijn de belangrijkste meerwaarden AI toepassingen voor accountants? We zoomen bij de start van deze reeks samen met de deelnemers, experten en partners  in op de mogelijkheden en aandachtspunten voor de accountant. Belangrijke trends en opportuniteiten bespreken wordt de rode draad doorheen onze nieuwe webinar reeks.


Wat mag je verwachten?

  •  Een leerzame praktijkgetuigenis van een collega accountant die uitlegt hoe   de concrete uitdagingen van software keuze werd aangepakt
  •  We bekijken hoe tijd wordt bespaard dankzij het uitbesteden van taken aan   AI
  •  Wat zijn achteraf gezien belangrijke meerwaarden?
  •  We zoomen bij de start van deze reeks samen met de sprekers,   deelnemers en partners ook in op de hedendaagse opportuniteiten en   uitdagingen van de accountant

Herbekijk de opname in onze Club

De uitdagingen van vandaag en morgen: over automatiseren en AI

We bespreken samen met accountants en experten hoe we ons voorbereiden op morgen

  •  Intro en polls door Frederik ism Stijn de Jong, Commercial Excellence - Marketing - Digital Transformation Manager Partena Professional
  •  Interview Thomas Van Overbeke, Director CBfin over het automatiseren van je kantoor
  •  Toelichting Comax door Ellen Van Muylder, Zaakvoerder bij Comax (zie presentatie)
  •  Over automatiseren en AI, demo's van Silverfin Assistant en ChatHive door Bert Callens, Founder van Digly
  •  Interview met Ilse van Vuuren, Business Owenr van Studio Expat, over het automatiseren van workflows in je kantoor
  •  Toelichting TaxDome door Vanesa Orasanin, Country Manager BE & Nl TaxDome

Besproken:

  •  Een interessante gesprek met experten, accountants en onze deelnemers over de belangrijkste technologische en maatschappelijke veranderingen
  •  Bespreking en voorbeelden hoe we die nu en in de toekomst inzetten ten voordele van je kantoor en je klanten
  •  Wat is artificiële intelligentie en hoe gebruik je dat vandaag al concreet in je kantoor


Herbekijk de opname in onze Club

Alles over eenmanszaken: hoe bedien je hen op een efficiënte en winstgevende manier

Er was heel wat interesse voor onze webinar over Eenmanszaken: hoe bedien je hen  op een efficiënte en winstgevende manier. Er werden heel wat vragen gesteld én beantwoord door Kevin Jan Verbesselt en Koen Servranckx van Digicount over hun aanpak van eenmanszaken, door Sylvie Den Ticht van Silverfin over de speciale eenmanszaken module en door Sam Van Eenoo over de personenbelasting oplossing van Fintrax. Sophie Meire van Meire Sophie Accountancy deelde haar ervaring over de eenmanszaken module. Hieronder een overzicht, via de bijlagen vind je alle documenten van de webinar. Heb je toch nog vragen? Dan kan je die stellen in onze Club, en die worden steevast beantwoord door onze experten of je collega’s.


Dit werd besproken

  • Interview met Kevin Jan Verbesselt en Koen Servranckx van Digicount hoe je eenmanszaken bedient op een efficiënte en winstgevende manier
  • Toelichting eenmanszaken module door Sylvie Den Ticht, Senior productmanager - Silverfin
  • Interview met Sophie Meire Zaakvoerster Meire Sophie Accountancy
  • Interview met Sam Van Eenoo, Co-Founder - Fintrax Toelichting personenbelasting module


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken aan de hand van cases van collega’s wat de behoeften zijn, en wat de de beste aanpak is voor eenmanszaken
  • We wisselen ervaring uit over hoe we hen zo efficiënt en winstgevend mogelijk bedienen
  • Bekijken van software tools om hen zo doeltreffend mogelijk te bedienen


Herbekijk de opname in onze Club

Betere cash-flow: zorg voor beter betaalde facturen voor je kantoor én je klanten

Best practices delen hoe je facturen geautomatiseerd opvolgt, aanmaant en gerechtelijk invordert.

Cashflow is king, zowel voor je kantoor als je klanten. Maar om facturen vlot te innen moeten we soms door een slepend communicatieproces of in het ergste geval een gerechtelijk invorderingsproces. Er is veel winst te boeken bij een goede voorbereiding en geautomatiseerde communicatie tijdens het debiteurenbeheer. Bovendien zijn er partijen die je perfect helpen om om je incasso en invorderingsproces op de voet te volgen en te beheren. We bespreken aan de hand van concrete cases de ervaringen van kantoren, delen onze ervaring in de groep en overlopen de belangrijkste oplossingen die je hierin kunnen ondersteunen.


Besproken 

  • Praktijkcases van accountants die hun debiteurenbeheer hebben aangepakt met indrukwekkende resultaten
  • Overlopen van de verschillende stappen in het proces en bespreking hoe we de inning van facturen kunnen versnellen en verbeteren
  • Inzoomen op het incasso en gerechtelijk invorderingsproces. Hoe kunnen we ons kantoor en onze ondernemers ontzorgen?


Herbekijk de opname in onze Club

Alles over de rapporteringsverplichtingen en kwaliteitscontrole

Bespreking en getuigenissen over de kwaliteitscpntrole, hoe je ze voorbereid

Naast de gekende rapporten zijn er ook steeds meer nieuwe verplichtingen. Daarom zijn informatie doorstroming, goede integraties en efficiëntie des te belangrijk, zodat je geen grote bijkomende werkpieken veroorzaakt. Bovendien zijn het belangrijke verantwoordelijkheden. We bekijken aan de hand van voorbeelden van collega accountants hoe je een kwaliteitstoetsing voorbereid. We bespreken risico-analyse, antiwitwas, UBO functionaliteiten en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR).


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking van de huidige en toekomstige E-reporting en bijbehorende verantwoordelijkheden samen met expert Bert Callens van Digly
  • We bespreken aan de hand van cases van collega’s hoe je je ontzorgt en hoe je als kantoor de rapporten efficiënt integreert en communiceert
  • Wat is er veranderd, wat gaat veranderen en hoe bereiden we ons daarop voor


Herbekijk de opname in onze Club

De meerwaarde van de accountant bekeken vanuit de klant

Best practices delen hoe je facturen geautomatiseerd opvolgt, aanmaant en gerechtelijk invordert.

Cashflow is king, zowel voor je kantoor als je klanten. Maar om facturen vlot te innen moeten we soms door een slepend communicatieproces of in het ergste geval een gerechtelijk invorderingsproces. Er is veel winst te boeken bij een goede voorbereiding en geautomatiseerde communicatie tijdens het debiteurenbeheer. Bovendien zijn er partijen die je perfect helpen om om je incasso en invorderingsproces op de voet te volgen en te beheren. We bespreken aan de hand van concrete cases de ervaringen van kantoren, delen onze ervaring in de groep en overlopen de belangrijkste oplossingen die je hierin kunnen ondersteunen.


Besproken

  • Praktijkcases van accountants die hun debiteurenbeheer hebben aangepakt met indrukwekkende resultaten
  • Overlopen van de verschillende stappen in het proces en bespreking hoe we de inning van facturen kunnen versnellen en verbeteren
  • Inzoomen op het incasso en gerechtelijk invorderingsproces. Hoe kunnen we ons kantoor en onze ondernemers ontzorgen?


Herbekijk de opname in onze Club

Continue en gegarandeerde inkomstenstroom als basis voor je digitalisering

Weg met uurtje factuurtje: zo pak je je inkomsten aan, inclusief bespreking van tarieven, hoe indexeren en goed onderbouwd communiceren

In elk kantoor wordt heel wat digitale of manuele handelingen gedaan. Hoe kunnen we die vele workflows integreren, optimaliseren en automatiseren. Ook het automatiseren van de boekingen zelf is cruciaal: de kwaliteit en snelheid waarmee dat gebeurt is belangrijk en net daar kan je dankzij automatisering en goede integraties steeds betere resultaten verwachten. We bespreken de ingrediënten van een succes voor meer tijdwinst en minder administratieve fouten: een goede samenwerking tussen uw huidige software pakketten, automatisatie van handelingen en gegevens, de voorbereiding van een digitale instroom van documenten, de OCR die de data goed erkent, goede integraties tussen onderlinge software en het maximaliseren van het aantal Peppol facturen zodat de factuur data van optimale kwaliteit zijn. Ook de automatisering van boekingen is cruciaal: welke keuzemogelijkheden laat je software toe en hoe laat je je dit proces groeien van de eerste testen naar een groeiend aantal boekingen die je vertrouwt. Onze expert Bert Callens geeft voorbeelden van goede combinaties en licht toe hoe hij het aanpakt.


Besproken

  • Toelichting van experten over het belang van automatiseren en de transitie van software kost naar investering
  • Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken van uurtarief naar forfait

  • Bespreking van de ervaring over de roll-out en communicatie

  • Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?


Herbekijk de opname in onze Club

Alles over E-invoicing voor je kantoor én je klanten

Onze webinar over E-invoicing van woensdag 24 mei was zoals steeds zeer praktisch en informatief. Er werden heel wat vragen gesteld én beantwoord dankzij de samenwerking met Stijn de Jong van Partena Professional, Peggy D’Herde van Octopus, Jurgen Soetaart van CodaBox en E-invoicing expert Paul Simons. Daarom geven we hier alvast een korte recap mee, zodat je als niet deelnemer ook goed geïnformeerd bent. Je vindt in onze Businezz Booster Club bovendien de opname, een uitgebreid verslag, de Q&A in de chat én heel wat interessante polls. Heb je toch nog vragen? Dan kan je die stellen in onze Club, en die worden steevast beantwoord door onze experten of je collega’s.


Besproken

  • We bespreken de stand van zaken van E-invoicing, de Belgische wetgeving een aangekondigde verplichtingen in België en Europa
  • Toelichting van  de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik maken van E-invoicing en hun klanten hierin adviseren
  • Wat zijn de voordelen vandaag en in de toekomst - ook voor je klant
  • Welke facturatie programma’s zijn best geschikt voor de ondernemer naargelang type en activiteit


Herbekijk de opname in onze Club

Alles over software: overzicht, passende keuzes voor het kantoor

Door het bos de software bomen zien - samen met expert Bert Callens van Digly

Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste softwarekeuzes. We bespreken met Bert Callens welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Getuigenis van een sterk gedigitaliseerd kantoor: hoe hebben zij dat gefaseerd aangepakt?
  • Overzicht van de bouwblokken met boekhouding, pre-accounting, post-accounting en kantoorbeheer
  • Bespreking hoe je in functie van je kantoor de juiste software kan kiezen en implementeren
  • In welke mate wordt dat bepaald door je klanten en strategische keuzes


Herbekijk de opname in onze Club

Gestroomlijnde aanlevering en verwerking van documenten

Wie werkpieken wil vermijden en digitaal groeien, pakt deze transitie aan en maakt het tegelijk ook voor de ondernemers gemakkelijk

Het blijft een belangrijk onderwerp: de waarde van een optimale samenwerking tussen de accountant en de klanten, zodat je het verzamelen van de documenten automatiseert en tegelijk ondernemers ontzorgt. Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor beiden en nog belangrijker: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking hoe we uitwisseling van informatie en repetitieve processen automatiseren en dus werk bij zowel het kantoor als de klant optimaliseren
  • Uitwisseling van ervaring en bespreking van alle tools, pre-accounting oplossingen en methoden om de uitwisseling van informatie en documenten te stroomlijnen - inclusief facturen en documenten voor de personenbelasting
  • Voorbeeld van een best practice van een accountant die de samenwerking met de klant sterk gedigitaliseerd heeft
  • Toelichting hoe je een succesvolle transitie aanpak en je klanten meekrijgt en overtuigt van de voordelen de pre-accounting opzet en uitrolt naar de klanten zodat die ze ook goed gebruiken


Herbekijk de opname in onze Club

Succesverhaal van een kantoor

Bespreking hoe een belangrijke transitie succesvol werd aangepakt door de medewerkers hierin te betrekken

We starten deze reeks terug met een inspirerend verhaal van een kantoor dat de uitdagingen aanging om de boekhoudsoftware te veranderen en sterk inzet op digitalisering. Om die ingrijpende verandering voor te bereiden en goed te begeleiden, werden de medewerkers hierin nauw betrokken. We bespreken hoe gedreven medewerkers een sleutelrol spelen in je weg naar digitalisering. Wat zijn de belangrijkste meerwaarden van software en digitalisering? We zoomen bij de start van deze reeks samen met de deelnemers, experten en partners ook in op de hedendaagse uitdagingen van de accountant. Onze uitdagingen bespreken en tackelen wordt de rode draad doorheen onze nieuwe webinar reeks.


Wat mag je verwachten?

  • Een leerzame praktijkgetuigenis van een collega accountant die uitlegt hoe de concrete uitdagingen van software keuze werd aangepakt: de voorbereiding, de rol van gedreven key medewerkers, de keuze en de roll-out
  • Hoe werd na de keuze de implementatie gefaseerds aangepakt, wat is de roll van de partner en hoe neem je de medewerkers hierin mee en wat zijn de lessons learned
  • Wat zijn achteraf gezien belangrijke meerwaarden? Hoe zorgt je digitalisering voor voordelen en hoe vermijd je vandaag de dag  werkdruk 
  • We zoomen bij de start van deze reeks samen met de sprekers, deelnemers en partners ook in op de hedendaagse uitdagingen van de accountant


Herbekijk de opname in onze Club