Een dag vol inspiratie, interactie en ontspanning in de mooiste zomerbar van Gent, Gazon.
4 accountants en 4 experten schuiven in verschillende sessies bij Frederik aan tafel voor open diepgaand gesprek over hun eigen aanpak, als publiek kun je net als in onze webinarsmeteen je vragen stellen.
Tussen de sessies door is er tijd voor koffie en verdiepende gesprekken met collega accountants en experten in de verschillende coffee corners.
We sluiten het programma af met een inspirerende Keynote door Florence Pérès, schrijfster van 'Digital Detox' en de 'Survivalgids voor tijden van verandering'. De accountancy sector is in volle verandering, en die gaat hard. Florence geeft inzichten en handvaten om deze change te hacken!
We sluiten de dag af met een heerlijke barbecue, waar de ontspannen sfeer, de geur van de grill en goed gezelschap zorgen voor een sfeervolle avond.
Veerkrachtig omgaan met verandering
Verandering op professioneel gebied gaat vaak gepaard met stress, weerstand of zelfs angst. Of het nu gaat om het invoeren van een nieuw softwaresysteem, een fusie of een crisisperiode: voor veel accountants is de constante stroom aan veranderingen best overweldigend, zowel professioneel als persoonlijk.
In haar inspirerende keynote "Change Hacking" reikt Florence Pérès krachtige inzichten, praktische tips en bewezen strategieën aan om met meer veerkracht om te gaan met verandering. Ze helpt accountants om de stap te zetten van ongemak naar aanpassing, zodat ze niet alleen overleven, maar ook succesvol blijven en relevant blijven in een snel veranderende wereld.
In de gezelligste zomerbar van Oost-Vlaanderen
Consilium Accountants
HS Boekhouding & Fiscaliteit
Alain Carels
Carbofisc
Tijdswinst & waardecreatie
Ontdek de ins & outs van onze sessies
Kennisuitwisseling tussen accountants over de praktische aanpak en impact van e-invoicing
De overstap naar PEPPOL is niet alleen een operationele uitdaging. Het heeft ook praktische gevolgen zoals de keuze van de software, de impact op de samenwerking met je klanten, de automatisering van boekingen, de link met je strategie en de herpositionering van je medewerkers. Vragen genoeg dus om mee aan de slag te gaan. Collega-accountants vertellen hoe zij hun e-invoicing roll-out en strategie aanpakken. We bespreken samen met hen en de deelnemers wat dat betekent voor zowel de korte als de lange termijn. We beantwoorden vragen tijdens de talks en bieden na de sessie volop gelegenheid om ervaringen uit te wisselen met collega’s en je vragen te stellen aan onze experten.
We bespreken de belangrijkste uitdagingen waar je als accountant mee te maken krijgt:
De aanpak van je roll-out: je klanten begeleiden en informeren, antwoorden op hun praktische vragen.
Voorbereid zijn op uitdagende vragen zoals je prijszetting versus automatisering.
De aanpak van diverse klantengroepen: one size fits all of meerdere oplossingen?
Welke impact heeft PEPPOL: van het automatisering van boekingen tot de kantoor strategie en herpositionering van je medewerkers.
De elektronische factuur is slechts een eerste verplichte stap. Hoe kan zowel de accountant als de ondernemer inzetten op PEPPOL en steeds meer efficiëntiewinsten boeken?
Praktische inzichten over hoe accountants nieuwe diensten en inkomstenstromen aanboren dankzij slimme koppelingen en automatisering.
De rol van de accountant evolueert. Waar je vroeger bepaalde diensten noodgedwongen moest uitbesteden, maken slimme software en integraties het nu mogelijk om extra dienstverlening in-house aan te bieden. Dankzij de juiste tools kan je juridische documenten opstellen, inzichtelijke dashboards voorzien, waardevolle informatie geven en je klant administratief ontzorgen. Hoe benut je je software optimaal om bestaande processen te verbeteren en tegelijkertijd nieuwe diensten te introduceren? Welke prijszetting hanteer je voor deze extra services? Collega-accountants delen hun praktijkervaring en bespreken hoe zij nieuwe verdienmodellen succesvol hebben geïntegreerd in hun kantoor strategie.
We bespreken hoe je deze en andere opportuniteiten maximaal integreert in je huidige en toekomstige aanbod en pricing:
Bespreking hoe het takenpakket van de accountant evolueert.
Voorbeelden van slimme software-integraties: hoe koppelingen zoals tussen beheersoftware en tools taken automatiseren en een uitbreiding van je dienstverlening faciliteren.
Concrete praktijkcases: hoe accountants juridische documenten opstellen, overheidsdocumenten ter beschikking stellen en meer.
Hoe je met waardevolle communicatie naar je klanten je dienstverlening versterkt.
Ervaringsuitwisseling over de verdienmodellen: welke inkomsten genereren accountants uit extra diensten met welke prijszetting.
Heb je al vragen of specifieke interesses? Laat het ons op voorhand weten! Zo zorgen we ervoor dat de sessies perfect aansluiten bij wat jij belangrijk vindt. Tussen de sessies kan je verder praten met collega's en experts over de besproken topics. Mis deze kans niet om bij te leren en nieuwe mensen te ontmoeten!
Inschrijven ( €95 )
OF
word lid van onze community en koop je ticket aan 50%
In samenwerking met onze partners