Een dag vol inspiratie, interactie en ontspanning in de nieuw, verborgen Tiendschuur van Kasteel Engelhof.
4 accountants en 4 experten schuiven in verschillende sessies bij Frederik aan tafel voor open diepgaand gesprek over hun eigen aanpak, als publiek kun je net als in onze webinarsmeteen je vragen stellen.
Tussen de sessies door is er tijd voor koffie en verdiepende gesprekken met collega accountants en experten in de verschillende coffee corners.
We sluiten het programma af met een inspirerende Keynote door Florence Pérès, schrijfster van 'Digital Detox' en de 'Survivalgids voor tijden van verandering'. De accountancy sector is in volle verandering, en die gaat hard. Florence geeft inzichten en handvaten om deze change te hacken!
We sluiten de dag af met een heerlijke barbecue, waar de ontspannen sfeer, de geur van de grill en goed gezelschap zorgen voor een sfeervolle avond.
Veerkrachtig omgaan met verandering
Verandering op professioneel gebied gaat vaak gepaard met stress, weerstand of zelfs angst. Of het nu gaat om het invoeren van een nieuw softwaresysteem, een fusie of een crisisperiode: veel accountants voelen zich overweldigd door de constante stroom aan veranderingen, zowel professioneel als persoonlijk.
In haar inspirerende keynote "Change Hacking" reikt Florence Pérès krachtige inzichten, praktische tips en bewezen strategieën aan om met meer veerkracht om te gaan met verandering. Ze helpt accountants om de stap te zetten van ongemak naar aanpassing, zodat ze niet alleen overleven, maar ook succesvol blijven en relevant blijven in een snel veranderende wereld.
Gezellige charme in Kasteel Engelhof
Ontdek de ins & outs van onze sessies
De juiste tool voor de juiste klant: efficiënt samenwerken aan digitale pre-accounting
Hoe e-invoicing en pre-accounting software zorgen voor minder administratie én meer grip voor zowel de klant als de accountant
Elke klant is anders – en dat geldt net zo goed voor hun noden op het vlak van digitale administratie. In deze sessie tonen collega-accountants hoe zij inspelen op de diversiteit van hun klantenbestand met een pragmatische aanpak: het matchen van de juiste pre-accountingtool met het juiste type klant. Van eenmanszaken tot vzw’s, van de basisfunctionaliteiten tot e-invoicing via PEPPOL – je ontdekt hoe je samenwerkt met klanten op een manier die hen ontzorgt en de werklast vermindert, waarbij je als accountant tegelijk het dossier efficiënt kan opvolgen. Collega’s delen welke software en tools ze inzetten en hoe zij hun klanten stap voor stap begeleiden richting digitale samenwerking.
We bespreken de belangrijkste uitdagingen waar je als accountant mee te maken krijgt:
De aanpak van je roll-out: je klanten begeleiden en informeren, antwoorden op hun praktische vragen.
Voorbereid zijn op uitdagende vragen zoals je prijszetting versus automatisering.
De aanpak van diverse klantengroepen: one size fits all of meerdere oplossingen?
Welke impact heeft PEPPOL: van het automatisering van boekingen tot de kantoorstrategie en herpositionering van je medewerkers.
De elektronische factuur is slechts een eerste verplichte stap. Hoe kan zowel de accountant als de ondernemer inzetten op PEPPOL en steeds meer efficiëntiewinsten boeken?
Alles uit je software halen: hoe goede integraties, workflows en klantencommunicatie je werking versterken
Praktische inzichten hoe collega-accountants het maximaal halen uit hun software
Software speelt niet alleen een belangrijke rol in de automatisering van je kantoor, maar ook naar de serviceverlening voor je klanten toe. Ze helpen je tijd winnen, zorgen voor rust dankzij een goede organisatie en creëren ruimte voor nieuwe diensten en inkomstenstromen. In deze sessie praten we met accountants die écht alles uit hun software en beheerpakket halen. Een goed georganiseerde workflow is geen toeval: het is het resultaat van doordachte keuzes in je digitalisering. We bekijken hoe collega’s die keuzes maken, welke integraties echt werken en hoe zij hun werking er merkbaar door verbeterd hebben. We bespreken interessante automatiseringen, workflows en extra klantenservices zoals loonbeheer voor bedrijfsleiders of waardevolle informatie voor je ondernemers.
We bespreken wisselen samen met de accountants en het publiek ervaringen uit:
Hoe je met automatisering en goede workflows rust brengt in je kantoororganisatie.
Bespreking van workflows die accountants zelf opzetten om bepaalde processen goed op te volgen als team.
Voorbeelden van integraties die het werk aanzienlijk vergemakkelijken.
Hoe collega’s extra diensten en servies aanbieden zoals loonbeheer voor bedrijfsleiders of de terbeschikkingstelling van overheidsdocumenten.
Het gebruik van tools om communicatie met klanten eenvoudiger en consistenter te maken.
Heb je al vragen of specifieke interesses? Laat het ons op voorhand weten! Zo zorgen we ervoor dat de sessies perfect aansluiten bij wat jij belangrijk vindt. Tussen de sessies kan je verder praten met collega's en experts over de besproken topics. Mis deze kans niet om bij te leren en nieuwe mensen te ontmoeten!.
Inschrijven ( €95 )
OF
wordt lid van onze community en koop je ticket aan 50%
In samenwerking met onze partners