De kwaliteitstoetsing is niet alleen een verplichting waar je je op voorbereidt. Ze biedt tegelijk een unieke kans om stil te staan bij de fundamenten van je kantoorwerking. Niet alleen op vlak van dossierkwaliteit, maar ook rond de manier waarop je georganiseerd bent en welke processen je wel of niet onder controle hebt. Je kantoor wordt als het ware even “stilgezet” en dat moment kan je benutten om scherp te stellen: wat werkt, wat niet, en waar liggen kansen tot verbetering? Door ook je KYC- en anti-witwas processen hierin te betrekken, leg je een stevig fundament dat je niet elk jaar opnieuw hoeft uit te vinden.
In deze live online opleiding leer je vanuit de praktijkervaring van Isabelle Montmorency hoe zij een continue kwaliteitscontrole heeft gekoppeld aan de goede werking van haar kantoor. Je leert hoe je je efficiënt voorbereidt op een kwaliteitstoetsing, welke stappen nodig zijn en hoe je dit omzet in een duurzaam kwaliteitsbeleid. Zo wordt ervoor gezorgd dat KYC ook een kwaliteitslabel is.
Inhoud en programma
Intro van Isabelle’s kantoor IM Accountants, The Accounting Agency en bespreking van haar aanpak van de kwaliteitsbewaking en ervaring met de kwaliteitstoetsing.
Praktische aanpak van kwaliteit in het kantoor: interne handleidingen, logboeken, procesdocumentatie en het integreren van kwaliteitsbewaking in de dagelijkse werking.
De rol van medewerkers: hoe je hen betrekt bij kwaliteit, verantwoordelijkheden opneemt in het team en zorgt voor gedragen werkafspraken.
Hoe tools en software een belangrijke rol spelen om KYC, onboarding en kwaliteitsprocessen digitaal te organiseren en op te volgen.
Delen van ervaring en bespreking van de ingediende vragen.
Over Isabelle Montmorency
Isabelle Montmorency is fiscaal accountant en oprichter van IM Accountants. Daarnaast is ze actief als sparringpartner bij The Accounting Agency, waar ze samen met Thibaud Vanthomme kantoren begeleidt in hun strategische en organisatorische ontwikkeling. Vanuit haar achtergrond als topsportster en gouden medaillewinnaar, brengt ze een sterke focus op een duurzame kwaliteitswerking binnen accountancykantoren. Haar aanpak combineert structuur met pragmatisme, wat zich vertaalt in heldere werkafspraken en een sterke win-win relatie met haar klanten-ondernemers.