Het belang van klantencommunicatie gaat veel verder dan klantengesprekken en mailverkeer. Als accountant kan je veel betekenen voor je klanten door hen te voorzien van waardevolle informatie en inzichten. Dat maakt de waarde van jou, je team en je kantoor voor je klanten bovendien veel impactvoller en zichtbaarder. Het is daarbij zaak om je communicatie goed te organiseren, stapsgewijs te automatiseren en te schalen, terwijl die nog steeds persoonlijk overkomt. Dat vergt een doordachte strategie en aanpak. Er zijn vandaag de dag heel wat interessante tools waarmee je kennis schaalbaar kan delen. Je klanten krijgen zo nuttige informatie, zonder dat je als accountant de bottleneck wordt in de communicatiestroom.
In deze live online opleiding leer je vanuit de praktijkervaring van Maarten Van den Eynde hoe hij een doordachte communicatiestrategie heeft opgezet die zijn klanten voorziet van een regelmatige stroom van informatie. Zo wordt ervoor gezorgd dat de klanten betrokken zijn met waardevolle persoonlijke communicatie.
Inhoud en programma
Intro van Maarten’s kantoor Integrale Bedrijfsbegeleiding en bespreking van de communicatiestrategie met al haar facetten en uitdagingen.
Best practices van Maarten over de telefoon-, mail-, communicatie- en rapporten aanpak naar de klanten toe.
Bespreking over de rol van medewerkers en dossierbeheerders en hoe je hen kan ondersteunen als aanspreekpunt voor de klanten.
Tips en softwaretools handig voor het schalen van klantencommunicatie die toch persoonlijk en waardevol blijft.
Delen van ervaring en bespreking van de ingediende vragen.
Over Maarten Van den Eynde
Maarten leidt samen met collega Sien sinds 2007 hun kantoor Integrale Bedrijfsbegeleiding met een team van acht medewerkers. Met proactieve dienstverlening gaan ze voor hun klanten verder dan de traditionele compliance. De visie van het kantoor draait om transparantie, bereikbaarheid, efficiëntie, proactiviteit en een persoonlijke aanpak, zodat klanten zich goed geïnformeerd en ondersteund voelen.