Herbekijk hier de webinars van 2024

Efficiënt communiceren en samenwerken met je team en klanten

    Datum: Woensdag 6 maart

Oplossingen die bijdragen tot vlotte communicatie, informatie en documenten uitwisseling

Vlotte communicatie met je klanten en efficiënt samenwerken om informatie en documenten uit te wisselen zijn van sleutelbelang voor de goede werking van het accountantskantoor. We delen onderzoek naar de impact van emailverkeer en documenten uitwisseling. We bespreken aan de hand van getuigenissen van collega’s hoe zij de vele communicatie met klanten goed organiseren en automatiseren. We bespreken diverse oplossingen die op die manier bijdragen tot tijdswinst en efficiëntie voor zowel de kantoormedewerkers als de klanten.

Wat mag je verwachten?

  •  We vertrekken van getuigenissen van collega's over hoe zij efficiënt samenwerken, informatie uitwisselen en documenten uitwisselen met klanten
  •  We leren bij over hoe je emailverkeer, andere communicatie en documenten uitwisseling goed kan organiseren en automatiseren
  •  We bespreken concrete oplossingen die bijdragen tot tijdswinst en efficiëntie voor je kantoor en je klanten
  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Methoden en best practices ter voorbereiding van de kwaliteitstoetsing

    Datum: Woensdag 13 maart 

Getuigenissen, tips en tools die je helpen bij de kwaliteitstoetsing

Als accountant heb je dagelijks te maken met steeds complexere vereisten op het gebied van regelgeving en wensen van stakeholders. Het hoofddoel van de kwaliteitstoetsing is om de kwaliteit van de dienstverlening van accountants te waarborgen en te verbeteren. We bespreken samen met collega-accountants welke tools je helpen om de kwaliteitsvereisten goed op te volgen, hoe een kwaliteitstoetsing verloopt en hoe je je erop voorbereid. En we bespreken tips die je helpen een geoliede dienstverlening en goede informatie opvolging te organiseren.

Wat mag je verwachten?

  •  Uitleg over de vereisten op het gebied van regelgeving en de wensen van stakeholders waar je als accountant dagelijks mee te maken krijgt
  •  Samen met collega-accountants bespreken we welke tools je helpen om die vereisten goed op te volgen en hoe je je voorbereid op een kwaliteitstoetsing 
  •  Tips die je helpen om een goede dienstverlening en informatie opvolging te organiseren 
  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Optimalisatie van de samenwerking met je klanten voor snelheid, tijdswinst en waarde

Datum: Woensdag 20 maart

Zo motiveren we onze klanten tot een waardevolle win-win samenwerking 

Een van de fundamenten van een succesvol kantoor is een vlotte digitale samenwerking met je klanten. Daardoor leg je immers de basis voor bijkomende waardevolle diensten zoals adviesverlening. We bespreken hoe collega’s erin slagen om deze win-win samenwerking uit te bouwen. Daarbij laten we accountants aan het woord die zelf getuigen over hoe ze hun klanten overtuigen en motiveren van vlot documenten aanleveren tot de waarde die uit die samenwerking voortvloeit.

Wat mag je verwachten?

  •  We bespreken hoe jij vlot digitaal kan samenwerken met je klanten 
  •  Collega accountants getuigen over hoe zij hun klanten overtuigen en motiveren door het vlot aanleveren van documenten 
  •  We tonen aan welke waarde voortvloeit uit die samenwerking en hoe je een win-win situatie creëert 
  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Specifieke uitdagingen en aanpak van eenmanszaken in accountancy

    Datum: Woensdag 27 maart 
    Zo zetten collega’s een handige workflow op voor eenmanszaken

Eenmanszaken zijn een groeiend cliënteel en behoeven een specifieke aanpak. Samen met collega accountants bespreken we wat die uitdagingen zijn en op welke manier zij ermee omgaan. Van bijberoepers, freelancers, student-zelfstandigen tot starters, we bespreken de tools en alternatieve businessmodellen die er voorhanden zijn om je hierbij ondersteunen. We hebben het onder meer over gespecialiseerde boekhoudsoftware, workflows voor eenmanszaken, opstellen van de resultatenrekening en de specificiteiten van de personenbelasting aangifte.

Wat mag je verwachten?

  •  Inzicht in de uitdagingen en de specifieke aanpak ervan bij eenmanszaken op basis van getuigenissen door collega accountants
  •  Bespreking van de tools die bijberoepers, freelancers, student-zelfstandigen en starters ondersteunen bij die uitdagingen 
  •  We hebben het over gespecialiseerde boekhoudsoftware, aangepaste workflows, het opstellen van de resultatenrekening en de specifiteiten van de personenbelastingaangifte 
  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Best practices van kantoren die hun boekingsprocessen efficiënter maken en tijd winnen met integraties

Datum: Woensdag 24 april

Ervaring uitwisselen over het automatiseren van boekingen en slimme integraties

Ons kantoor wordt steeds beter geautomatiseerd door handige integraties tussen toepassingen en de blijvende digitalisering van documenten. Door E-invoicing en slimme boekhoudsoftware kunnen we de boekingen steeds verder automatiseren. We bespreken hoe je geholpen kan worden met inzichten en concrete verbeterpunten om zo stapsgewijs tijd te winnen. De digitale handtekening is ook een voorbeeld van een grote tijdwinst voor zowel kantoor als klant, zeker als die goed geïntegreerd is met andere toepassingen zoals je beheerpakket. We bespreken deze keuzes en de resultaten met je collega-accountants aan de hand van boeiende getuigenissen. Zo leren we niet alleen hoe je tijd wint, maar ook hoe je dit opzet en welke keuzes andere kantoren hierbij maken.

Wat mag je verwachten?

  •  We bespreken hoe je geholpen kan worden met inzichten en concrete verbeterpunten om je boekhouding verder te automatiseren

  •  Collega-accountants leggen uit hoe ze boekingen automatiseren en hoe ze tijd winnen met handige integraties

  •  We tonen aan hoe een sterke integratie met externe tools zoals de digitale handtekening tijdswinst en andere voordelen oplevert

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Technieken en strategieën voor waardevol en schaalbaar ondernemersadvies aan je klanten.

Datum: Woensdag 8 mei

Getuigenis van een kantoor en experten over waardevol advies voor ondernemers, en hoe je daarin ondersteund kan worden door software op maat van je ondernemer

Als accountant ben je al een bevoorrechte dienstverlener van je ondernemer met zicht op de financiële data en dus ideaal geplaatst om je klant te ondersteunen met raad en daad. We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies. Aansluitend is het interessant om weten of we (een deel van) onze ondernemers kunnen helpen met software op hun maat. Een bijzondere groep zijn de vele zelfstandigen die in aanmerking komen voor auteursrechten en de oplossing om als kantoor ontzorgd te worden bij zowel advies als administratie.

Wat mag je verwachten?

  •  We bespreken met experten en accountants hoe je je schaalbaar inzet voor meer waarde en advies

  •  Getuigenis van een kantoor hoe zij steeds meer inzetten op adviesverlening

  •  Welke kennis hebben we als accountant in huis, hoe zet je die schaalbaar is en waar zitten de valkuilen van adviesverlening

  •  Bespreking van de vragen en oplossingen voor zelfstadigen en ondernemers die in aanmerking komen voor auteursrechten

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Alles over de aanpak en best practices van E-invoicing voor kantoor en klanten

Datum: Woensdag 15 mei

Vanaf dit jaar wordt elektronische facturatie geleidelijk aan verplicht

In België wordt vanaf dit jaar E-invoicing gefaseerd verplicht voor ondernemingen. Door de gestructureerde data een opportuniteit om efficiënter te boeken en kosten te besparen. We bespreken alles over E-invoicing: wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, wat is er beslist en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten in de komende jaren? We laten uiteraard een kantoor aan het woord en bespreken samen hoe we best inzetten op E-invoicing. We bespreken ook de voordelen van E-invoicing voor bedrijven, hoe je je klanten informeert en de bekendste factureringsprogramma's die PEPPOL facturen sturen en ontvangen.

Wat mag je verwachten?

  •  We bespreken de stand van zaken van E-invoicing

  •  Toelichting van  de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik maken van E-invoicing en hun klanten hierin adviseren

  •  Wat zijn de voordelen vandaag en in de toekomst - ook voor je klant

  •  Welke facturatie programma’s en methodiek zijn best geschikt voor de accountant en zijn ondernemer

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Hoe de (startende) ondernemer het best op weg helpen: services & tools

Datum: Woensdag 22 mei

Maak kampioenen van je ondernemers. Zo help je hen starten en groeien

Cijfers zijn de fundering van elk bedrijf. Met de juiste cijfers kan je de kosten beheren, de efficiëntie verbeteren en groeien. Door gegevens, communicatie en voortgangsbewaking op één centrale plek samen te brengen kan je de financiële processen efficiënter maken en sneller van data naar klantinzicht gaan. Hoe kunnen we als accountant proactief een rol spelen in de beslissing en aanpak van groeiende ondernemers? We onderzoeken hoe we kunnen samenwerken om startende ondernemers te ondersteunen met bijvoorbeeld checklists, persoonlijke coaching of een aftoetsing van hun businessmodel.

Wat mag je verwachten?

  •  We bespreken en uitwisseling van ervaring hoe we onze ondernemers helpen starten en groeien

  •  Getuigenis van een kantoor die zijn ondernemers proactief helpt als ondernemers

  •  Welke tools en ondersteuning bieden we, of hoe kunnen we samenwerken om ze te bieden?

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Assistenten en tools waarmee je tijd wint en je dienstverlening opdrijft

Datum: Woensdag 29 mei

Populaire productiviteitstools waarmee je tijd uitspaart

Je wint heel wat tijd voor je kantoor en je klanten door digitale assistenten die taken overnemen van de medewerkers en/of je klanten. Welke tools worden door je collega's gebruikt en hoe beslissen zij welke tijdbespaarders een goede investering zijn? Kan Artificiële Intelligentie al de droom waarmaken om tijd uit te sparen en productiviteitswinst te boeken? En kunnen we met die tools ook onze dienstverlening makkelijk verbeteren of uitbreiden? Deze vragen bespreken we met je collega-accountants die komen getuigen hoe zij dit aanpakken.

Wat mag je verwachten?

  •  Bespreken van assistenten en tools waarmee je tijd wint en je dienstverlening opdrijft

  •  Getuigenis van een kantoor die uitlegt hoe zij de tools gebruiken om productiviteitswinsten te boeken

  •  We overlopen hoe je je klanten kan betrekken bij goede workflows om samen tijd uit te sparen

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Een goed draaiend kantoor dankzij time management voor een gezonde werkplaats

Datum: Woensdag 5 juni

Zo creëer je een positieve dynamiek en zorgt je voor gelukkige en betrokken medewerkers

Medewerkers die zich goed in hun vel voelen, zijn een troef voor ieder kantoor. De goede (digitale) organisatie en opvolging van de taken spelen daar een grote rol in. Daarom bespreken we met een kantoor hoe zij dit aanpakken en al jaren inzetten op een goede work-life balance. Ook het mentaal welzijn van jou als accountant is een cruciaal aandachtspunt. Voor veel accountants zijn stress, vermoeidheid en zelfs slapeloosheid dagelijkse kost. We wisselen ervaring uit welke tools en gewoontes ons helpen om ons goed te organiseren, werkpieken te vermijden en zo de druk te beheersen. We bekijken hoe collega-accountants het aanpakken en hoe we kunnen samenwerken met andere collega’s om onverwachte omstandigheden voor te zijn.

Wat mag je verwachten?

  •  Bespreking hoe we zorgen voor welzijn op het werk en een goed draaiend kantoor

  •  De rol van time management en een goede organisatie van de taken

  •  Getuigenis van een kantoor hoe zij al jaren inzetten op een goede work-life balance en een gezonde werkplaats

  •  We overleggen hoe collega’s zich organiseren om werkpieken te vermijden en druk te beheersen.

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

Software overzicht, de bouwstenen en hoe maak je de passende keuzes voor jouw kantoor

Datum: Woensdag 12 juni

Door het bos van de software de bomen zien

Hoe transformeer je stapsgewijs naar het digitale accountantskantoor van morgen? We vertellen het verhaal van een accountantskantoor, hoe zij de vele mogelijkheden opvolgen en stapsgewijs de digitalisering waarmaken met de juiste software keuzes. We bespreken met welke bouwstenen belangrijk zijn, hoe je de juiste keuzes maakt in functie van je kantoor, en hoe je de transitie best gefaseerd aanpakt.

Wat mag je verwachten?

  •  Getuigenis van een sterk gedigitaliseerd kantoor: hoe hebben zij dat gefaseerd aangepakt?

  •  Overzicht van de bouwblokken met boekhouding, pre-accounting, post-accounting en kantoorbeheer

  •  Bespreking hoe je in functie van je kantoor de juiste software kan kiezen en implementeren

  •  In welke mate wordt dat bepaald door je klanten en strategische keuzes

Belangrijke inzichten op basis van data en de nieuwste ontwikkelingen in AI 

Datum: Woensdag 4 september

Met deze oplossingen boost je de productiviteit en kwaliteit in je kantoor dankzij AI

Ontdek de kracht van Artificiële Intelligentie in de accountancysector en hoe deze technologieën je dagelijkse werkzaamheden kunnen transformeren. We duiken dieper in de implementatie van AI-assistenten die je ondersteunen met waardevolle inzichten in klantendossiers en tools die je klantenservice naar een hoger niveau tillen. We spreken met accountants hoe zij AI inzetten in hun kantoor en leren hoe een extra paar ogen ondersteuning biedt voor zowel senior als junior medewerkers. We spreken met experten die uitleggen welke waardevolle toepassingen al veel productiviteitswinst leveren.

Wat mag je verwachten?

  •  Introductie van AI in de Accountancy: een overzicht van de nieuwste AI-ontwikkelingen die relevant zijn voor jouw praktijk.

  •  AI-assistenten aan het werk: hoe AI-assistenten kunnen helpen bij het analyseren van grote hoeveelheden data om betere inzichten in klantendossiers te bieden.

  •  Verbetering van de klantenservice met AI: voorbeelden van AI-tools die de klantenservice efficiënter maken en de klanttevredenheid verhogen.

  •  Praktijkvoorbeelden en getuigenissen: ervaringen van collega-accountants die AI hebben geïntegreerd in hun werkprocessen.

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

Groeien in de waardevolle shift naar adviesverlening samen met klanten en medewerkers 

Datum: Woensdag 11 september

Zo maak jij als accountant ook de shift naar meer waarde voor je klanten en je kantoor 

Transformeer je accountancykantoor met een focus op adviesverlening die echte waarde toevoegt voor zowel je klanten als je kantoor. In onze webinar belichten we de strategieën en methoden die essentieel zijn om van traditionele boekhouding naar proactieve adviesverlening te evolueren. We bespreken hoe je je klanten en medewerkers meeneemt in deze transitie. Collega accountants komen getuigen hoe zij door middel van nauwe samenwerking met klanten en het inzet van medewerkers, een adviesgerichte hebben ontwikkeld die de klanttevredenheid en de omzet verhoogt. We bespreken diverse voorbeelden van adviesverlening op maat van de type ondernemers.

Wat mag je verwachten?
  •  Inzichten in de shift naar adviesverlening: hoe deze overgang niet alleen meerwaarde biedt voor klanten, maar ook een strategisch voordeel voor je kantoor is.

  •  We bespreken verschillende voorbeelden van adviesverlening die specifiek afgestemd zijn op de behoeften van verschillende soorten ondernemers.

  •  Collega accountants delen hoe zij een adviesgerichte aanpak hebben ontwikkeld die zowel de klanttevredenheid als de omzet verhoogt.

  •  Samenwerking als sleutel: tips voor het effectief betrekken van je team en klanten in dit proces.

  •  Praktische tools en technieken: hulpmiddelen die je kunnen ondersteunen bij deze transitie.

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

Alles over PEPPOL en het uitrollen van e-invoicing bij je ondernemers 

Datum: Woensdag 18 september  

Bereid je samen met je klanten voor op de elektronische facturatie verplichting 

Vanaf 1 januari 2026 wordt E-invoicing in België verplicht voor alle transacties tussen belastingplichtige ondernemingen. Dat betekent dat je als kantoor ook je klanten proactief wil klaarstomen voor die omschakeling. Daarom bespreken we alles over e-invoicing: wat zijn de verplichtingen, wat is er beslist, wat zijn de mogelijkheden, waar staan we, en wat betekent dat voor je kantoor en je klanten? We laten uiteraard een kantoor aan het woord en bespreken samen hoe je best inzet op e-invoicing.

 Wat mag je verwachten?

  •  We gaan uitgebreid in op e-invoicing: de verplichtingen, beschikbare oplossingen en beste aanpak voor je kantoor en voor je klanten.

  •  Toelichting van  de best practices van een kantoor, hoe zij optimaal gebruik maken van e-invoicing en hun klanten hierin adviseren.

  •  Hoe pakken andere kantoren de roll-out naar klanten aan.

  •  Welke facturatieprogramma's zijn het best geschikt voor de ondernemer.

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

Automatiseren van processen: zo spaar je tijd uit en zet je handige workflows op 

Datum: Woensdag 25 september

Ervaring uitwisselen over slimme integraties en het automatiseren van workflows

Ons kantoor wordt steeds beter geautomatiseerd door handige integraties tussen toepassingen en de blijvende digitalisering van documenten. Elk kantoor heeft immer een veelheid aan processen. Hoe meer en beter je die kan automatiseren, hoe meer tijd je uitspaart en waarde je creëert voor je kantoor, je medewerkers en de klanten. We spreken met accountants die workflows digitaliseren tot een kunst verheven hebben en laten hen uitleggen hoe ze dat doen, welke tools ze ervoor gebruiken, bespreken voorbeelden van belangrijke workflows en leggen uit hoe je zelf aan de slag kan. Zo leren we niet alleen hoe je tijd wint, maar ook hoe je dit opzet en welke keuzes andere kantoren hierbij maken.

Wat mag je verwachten?

  •  Collega-accountants leggen uit hoe ze workflows automatiseren en hoe ze tijd winnen met handige integraties

  •  We bespreken voorbeelden van belangrijke workflows en leggen uit hoe je zelf automatiseringen kan opzetten om je processen steeds verder te verbeteren

  •  Welke data kan je automatisch ophalen, hoe pak je dat aan en hoe behoudt je een goed overzicht per klant   

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

Startende ondernemers en passende oplossingen op maat van hun noden

Datum: Woensdag 23 oktober

Zo zorg je voor een passende oplossing voor elke startende ondernemer

België heeft vorig jaar een record aantal startende ondernemers gekend. Het blijft waardevol om voor elke ondernemer een passende oplossing naar voor te kunnen schuiven, zelfs voor kantoren die een klantenstop invoeren. We bespreken hoe andere accountants omgaan met de specifieke groep van starters en eenmanszaken en op welke manier ze hen een passende oplossing bieden. We bekijken hoe starters de weg worden gewezen naar een makkelijke opstart, hoe ze zelfstandig kunnen werken en toch tegelijkertijd de nodige steun kunnen bieden. We bekijken samen met onze deelnemers, collega accountants en experten hoe we startende ondernemers kunnen ondersteunen.

Wat mag je verwachten?

  •  Collega accountants leggen uit hoe ze omgaan met de specifieke groep van bijvoorbeeld starters en eenmanszaken en op welke manier ze hen een passende oplossing bieden.

  •  We bespreken welke oplossingen we deze groep kunnen bieden of hoe je hen kan doorverwijzen in een win-win samenwerking met andere spelers.

  •  Getuigenis van een kantoor hoe die eenmanszaken helpt met een passende oplossing.

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

Waardevolle kwalitatieve service en voorbereiding op de kwaliteitstoetsing 

Datum: Woensdag 6 november

Tips voor waardevolle extra services en kwaliteitsbewaking 

Als accountant draag je een grote verantwoordelijkheid omdat je met gevoelige financiële gegevens werkt en omdat je de juiste rapporten en juridische documenten moet kunnen opstellen. In deze webinar focussen we op de rol van software om je hierin te ondersteunen. We bespreken met collega’s hoe je dankzij applicaties extra waardevolle diensten aan je klanten kan aanbieden. We laten accountants aan het woord die uitleggen welke tools je helpen om de kwaliteitsvereisten goed op te volgen, hoe een kwaliteitstoetsing verloopt en hoe je je erop voorbereid. Zo leer je van de experts en collega’s hoe ze kwaliteit en dienstverlening succesvol hebben geïntegreerd in hun praktijk.

Wat mag je verwachten?

  •  Inzet van software voor extra services: ontdek hoe specifieke tools je kunnen helpen om extra diensten te leveren die echt waarde toevoegen voor je klanten.

  •  Uitleg over de vereisten op het gebied van regelgeving en de wensen van stakeholders waar je als accountant dagelijks mee te maken krijgt

  •  Samen met collega-accountants bespreken we welke tools je helpen om die vereisten goed op te volgen en hoe je je voorbereid op een kwaliteitstoetsing 

  •  Tips die je helpen om een goede dienstverlening en informatie opvolging te organiseren 

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

Best practices naar 100% efficiëntie en digitale pre-accounting samenwerking 

Datum: Woensdag 13 november

Focus op de voordelen en goede uitvoering van digitaal samenwerken met je klanten

Het blijft een belangrijk onderwerp: de waarde van een optimale samenwerking tussen de accountant en de klanten, zodat je het verzamelen van de documenten automatiseert en tegelijk ondernemers ontzorgt. Door repetitieve processen te digitaliseren spaar je werk uit voor beiden en nog belangrijker: zo vermijd je werkpieken tijdens de btw-periode, afsluiting van de jaarrekening of aangifte van de personenbelasting. We geven een overzicht van de belangrijkste informatiestromen die je kan automatiseren, bespreken de keuzes en laten uiteraard collega accountants getuigen over hun keuze, en de aanpak van hun roll-out. We focussen op de transitie en communicatie die je best hanteert voor een optimale transitie naar een geautomatiseerde gezamenlijke workflow.
Wat mag je verwachten?
  •  Bespreking hoe we uitwisseling van informatie en repetitieve processen automatiseren en dus werk bij zowel het kantoor als de klant optimaliseren

  •  Uitwisseling van ervaring en bespreking van alle tools, pre-accounting oplossingen en methoden om de uitwisseling van informatie en documenten te stroomlijnen - inclusief facturen en documenten voor de personenbelasting

  •  Voorbeeld van een best practice van een accountant die de samenwerking met de klant sterk gedigitaliseerd heeft

  •  Toelichting hoe je een succesvolle transitie aanpak en je klanten meekrijgt en overtuigt van de voordelen de pre-accounting opzet en uitrolt naar de klanten zodat die ze ook goed gebruiken

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

Een update over de nieuwste software tools inclusief die voor specifieke doelgroepen  

Datum: Woensdag 20 november

Welke software moet je kennen om je kantoor en al je klanten mee van dienst te zijn

Software speelt een sleutelrol in het accountantskantoor van vandaag en morgen. Onze voornaamste taak is en blijft om een overzicht te geven van de belangrijkste bouwstenen. Daarbij mogen ook de oplossingen voor specifieke doelgroepen zoals ondernemers die in aanmerking komen voor auteursrechten niet ontbreken. Of must haves zoals de digitale handtekening waarmee je enorm veel tijd uitspaart voor zowel je kantoor als je klant. Samen met collega accountants en experten zoomen we zowel in op de boekhoud straten waarmee je het fundament van een sterk diugitaal kantoor legt, als de perfect oplossingen voor specifieke dielgroepen en de tools waarmee jouw collega's veel tijd uitsparen -  inclusief praktijkvoorbeelden van hoe deze tools succesvol zijn toegepast.

Wat mag je verwachten?

  •  Overzicht van geavanceerde software tools: we verkennen zowel populaire boekhoudstraten als de nieuwste ontwikkelingen in de software die essentieel zijn voor je kantoor..

  •  Speciale focus op doelgroepen: welke software en diensten zijn een ideale oplossing voor specifieke klantgroepen zoals ondernemers die in aanmerking komen voor auteursrechten.

  •  Terugblik op succesvolle toepassingen: Aan de hand van voorbeelden uit eerdere webinars demonstreren we hoe deze tools in de praktijk zijn gebracht.

  •  Interactieve sessie met experts: Discussie met technologie-experts over de implementatie en integratie van deze tools in je dagelijkse workflow.

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden

E-invoicing voor alle ondernemers, ook voor de kleine volumes 

Datum: Woensdag 27 november

We geven je een overzicht van de oplossingen - ook voor bijvoorbeeld managementvennootschappen en eenmanszaken

Een grote groep ondernemers heeft een beperkt volume uitgaande facturen. Velen onder hen gebruiken nog Word of Excel. Met de komende E-invoice verplichting zullen ook zij moeten overschakelen naar een gepaste software waarmee ze PEPPOL facturen kunnen verzenden. We geven je een overzicht van de mogelijkheden. We laten accountants aan het woord die uitleggen hoe zij de roll-out naar die specifieke doelgroep aanpakken, zodat al je klanten mee zijn met de E-invoice verplichtingen tegen januari 2026.

Wat mag je verwachten?

  •  We geven een overzicht van alle bestaande en passende oplossingen voor kleine verzenders van facturen.  

  •  Bespreking de stand van zaken van E-invoicing, de Belgische wetgeving een aangekondigde verplichting.

  •  Toelichting van de best practices van een kantoor voor de doelgroep van bijvoorbeeld bijberoepers, managementvennootschappen en eenmanszaken.

  •  Welke facturatieprogramma's zijn best geschikt voor de ondernemer naargelang type en activiteit.

  •  Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers.

  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden.

Bestaan kleine accountantskantoren in de toekomst nog wel?

Datum: Woensdag 4 december

De toekomst van kleine kantoren: is er ruimte voor hen in een tijdperk van AI en marktconsolidatie?

In gesprek met Jeroen Meens bekijken we samen de vraag of kleine accountantskantoren nog wel een toekomst hebben in tijden van marktconsolidatie en de opkomst van nieuwe technologie. De vraag die we moeten stellen is niet enkel over de grootte, maar ook over de aanpak, het leiderschap, de bezieling en dicht bij je klanten staan. Veel hangt ook af van investeringen in digitalisering, innovatie en klantkeuzes. Tijdens dit webinar onderzoeken we hoe kleine kantoren zich kunnen onderscheiden en aanpassen aan de snel veranderende markt. We bespreken of het wel echt een kwestie van grootte is of eerder van management, aanpassingsvermogen en de juiste keuzes maken voor de toekomst. En uiteraard laten we jullie, onze accountants, ook zelf aan het woord.
Wat mag je verwachten?
  •  Inzicht in marktconsolidatie en AI: hoe beïnvloeden deze trends de toekomst van accountantskantoren, groot en klein?

  •  Leiderschap als succesfactor: waarom leiderschap en bezieling belangrijker zijn dan de grootte van een kantoor.

  •  Voorbeelden uit de praktijk: kantoren die succesvol hebben geïnvesteerd in technologie en adviesdiensten, ongeacht hun omvang.

  •  Best practices: hoe kleine kantoren kunnen groeien door bewuste klantkeuzes en slimme investeringen.

  •  Interactieve sessie: uitwisseling van ervaringen met collega's en experts over de uitdagingen en kansen voor kleine kantoren.

  •  Tijd voor vragen en antwoorden: een open discussie over hoe jij jouw kantoor toekomstbestendig kunt maken.