Ontdek het voorjaarsprogramma 2025!

Evenementen laden...




Inschrijven voor alle webinars

Check nog even of alle data lukken voor jou (aanwezigheid is nodig voor de ITAA punten)


  •  12/3 – Met PEPPOL van verplichting naar waardevolle workflows

  •  19/3 – Slimme oplossingen voor de personenbelasting

  •  26/3 – Optimaliseer je advies- en prijsmodel voor meer marge en tevreden klanten

Voorjaar 2025

Woensdagen, 10u - 12u

De uitdaging van 2025: met PEPPOL van verplichting naar waardevolle workflows - 12/3/2025

Ga verder dan de e-invoice verplichting en leer hoe Peppol jouw digitale workflow transformeert

Vanaf 1 januari 2026 wordt e-invoicing in België verplicht voor alle transacties tussen belastingplichtige ondernemingen. Voor accountants biedt Peppol kansen om de administratieve workflow te stroomlijnen, maar het brengt ook uitdagingen met zich mee, zoals het beheer van de Peppol-inbox en het vermijden van digitale overbelasting. Je wil bovendien je klanten proactief klaarstomen voor de omschakeling. Daarom bespreken we alles over e-invoicing met accountants en specialisten: de verplichtingen, de mogelijkheden, de aanpak en hoe zich dat vertaalt in oplossingen. En niet te vergeten: AL je vragen zijn welkom in onze live Q&A.

Wat mag je verwachten?

  •  Collega accountants lichten toe hoe zij de roll-out van PEPPOL aanpakken en gaan aanpakken opdat alle klanten mee zijn.
  •  Stel AL je vragen die je nog hebt aan onze PEPPOL expert
  •  We kijken ook naar de toekomst: PEPPOL is een verplichting maar ook een   opportuniteit om steeds meer documenten automatisch uit te wisselen.
  •  Bespreking van de uitdagingen zoals het beheer van de Peppol-inbox en het   vermijden van digitale overbelasting
  •  Best practices: hoe maken andere kantoren optimaal gebruik van E-invoicing en   hoe adviseren zij hun klanten.
  •  Uitwisseling van ervaring tijdens het webinar met de sprekers en deelnemers.
  •  Tijd voor uw vragen en antwoorden, inclusief uitgebreide live Q&A met onze e-invoice experten.

Woensdag 12 maart

10u - 12u

         

Slimme oplossingen voor de personenbelasting: optimaliseer je processen en verlaag de werkdruk - 19/3/2025

Accountants getuigen hoe zij de communicatie en workflow van de personenbelasting aanpakken

Het jaarlijkse personenbelasting-seizoen brengt voor accountants vaak een verhoogde werkdruk en strakke deadlines met zich mee. Het doeltreffend verzamelen van klantgegevens, het stroomlijnen van aangifteprocessen en het tijdig indienen van belastingaangiftes zijn cruciale stappen om die periode succesvol te doorlopen. In dit webinar delen accountants en experten hun ervaring hoe je met behulp van geautomatiseerde workflows je processen kan optimaliseren. We bespreken methodes om gegevensverzameling te automatiseren, communicatie met je klanten te verbeteren en interne workflows te stroomlijnen. We wisselen ervaring uit en overleggen hoe je met de juiste aanpak en tools niet alleen de druk van deadlines kunt verminderen, maar ook de kwaliteit van je dienstverlening kan verhogen.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking van de uitdagingen bij personenbelasting deadlines en effectieve strategieën om deze aan te pakken.
  • Accountants vertellen hoe zij de workflows succesvol aanpakken, zodat ze het werk vroeger kunnen aanvatten en de werklast verminderen.
  • We bespreken de concrete resultaten van die aanpak, gebaseerd op ervaring, feiten en cijfers.
  • Uitwisseling van praktische tips uit voor het implementeren van de juiste tools om gegevens te verzamelen, communicatie met je klanten te automatiseren en interne workflows te stroomlijnen in je dagelijkse praktijk.
  • Uitwisseling van ervaring tijdens het webinar met de sprekers en deelnemers.
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden.

Woensdag 19 maart

10u - 12u

Optimaliseer je advies- en prijsmodel voor meer marge en tevreden klanten - 26/3/2025

Leer hoe je jouw prijsmodel optimaliseert en klanten overtuigt van de waarde van advies en rapporten.

Hoe bepaal je de juiste prijs voor je diensten en overtuig je klanten van de waarde van jouw advies? Met de opkomst van e-invoicing lijken automatisering en prijszetting of prijsverhoging een contradictie. Toch biedt het ook kansen om het beste van twee werelden te combineren: efficiëntie én een focus op toegevoegde waarde. Veel accountants maken de transitie van uurtarieven naar forfaitaire modellen, of een combinatie daarvan, en profiteren zo van meer voorspelbare marges en klanttevredenheid. We bespreken hoe je als accountants je prijsmodel aanpast aan de nieuwe realiteit en hoe je best omgaat met (lastige) vragen van je klanten hierover. We vergelijken prijszetting en prijzen van diverse adviezen en rapporten. Ontdek hoe je jouw prijszetting zodanig opvolgt dat het een win-win wordt voor zowel je klanten als jouw kantoor – en hoe je de waarde van jouw expertise écht zichtbaar maakt.


Wat mag je verwachten?

  • Praktische tips voor prijszetting, adviesverlening en communicatie van prijswijzigingen naar klanten.
  • Voorbeelden en getuigenissen van kantoren die succesvol overstapten van uurtarieven naar forfaitaire modellen.
  • Inzichten in hoe je automatisering benut om je advies- en rapportagediensten naar een hoger niveau te tillen.
  • Discussie en prijsvergelijkingen met deelnemers om inzicht te krijgen in jouw positie en de prijszetting van waardevollle diensten zoals adviesverlening.
  • Toelichting door experten over hoe je waardevolle adviezen en rapporten optimaal in je prijsmodel integreert.
  • Uitwisseling van ervaring tijdens het webinar met de sprekers en deelnemers.
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden.

Woensdag 26 maart

10u - 12u