Sterk Digitaal On Site (West-Vlaanderen)

Sterk Digitaal komt op 10 februari naar Izegem! Deze keer geen scherm, maar fysieke gesprekken. Je kan in Het Bierkasteel gastheer Frederik en vele accountants live ontmoeten en ontdekken hoe digitalisering jouw kantoor naar het volgende niveau tilt: samen slimmer! 

Schrijf je hier in!



Wat houdt het allemaal in?

De digitale mogelijkheden zijn enorm – maar hoe haal je er écht alles uit? In onze sessies delen collega-accountants hun inzichten en praktijkervaringen rond kantoorwerking, tools en samenwerking met klanten. Zo leer je niet alleen van experts, maar ook van elkaar hoe je digitale oplossingen optimaal laat renderen voor je kantoor, je klanten én je medewerkers. De rode draad: samen slimmer!

Zo ging het er vorig jaar aan toe

Wat mag je verwachten?

Een dag vol inspiratie, interactie en ontspanning in het prachtige Bierkasteel te Izegem.


6 accountants en 6 experten schuiven in verschillende sessies bij Frederik aan tafel voor open diepgaand gesprek over hun eigen aanpak, als publiek kan je net als in onze webinarsmeteen je vragen stellen.


Tussen de sessies door is er tijd voor koffie en verdiepende gesprekken met collega accountants en experten in de verschillende coffee corners.

 

We sluiten de dag af met een heerlijke barbecue, waar de ontspannen sfeer, de geur van de grill en goed gezelschap zorgen voor een sfeervolle avond. 

Programma

Thematische coffee corners

Na elke Sterk Digitaal sessie kan er onder accountants en experts verder nagepraat en in de diepte gegaan worden over de onderwerpen die aan bod zijn gekomen. Voor deze extra kennisuitwisseling voorzien we verschillende coffee corners.

Thema's

Worden nog bekend gemaakt

Enkele sfeerbeelden van vorig jaar

Ontdek de ins & outs van de sessies

Sessie 1:
Samen sterker met je klanten

Praktijkervaringen van collega’s die de klantensamenwerking doelgericht aanpakkenEen sterke relatie met klanten vormt de ruggengraat van elk accountantskantoor. Door vlotte communicatie, een slimme aanpak van administratieve taken en het efficiënt uitwisselen van informatie bouw je een band waarin je de klant écht begrijpt en actief meedenkt over zijn of haar toekomstplannen. Dat vraagt om duidelijke afspraken, doordachte processen en de juiste tools die samenwerken eenvoudig maken. Minstens even belangrijk zijn de inzichten en de bereidheid om de klant met raad en daad bij te staan – met oog voor optimalisatie en het creëren van blijvende meerwaarde.


In deze sessie vertellen collega-accountants hoe zij de samenwerking met hun klanten naar een hoger niveau tilden. Zij tonen hoe een slimme inzet van digitale tools, het stapsgewijs begeleiden van klanten en het actief betrekken van medewerkers leidt tot meer rust in het kantoor, minder werkpieken en vooral een sterkere vertrouwensband met ondernemers én het team. Het gaat niet alleen om praktische verbeteringen, maar ook om de mindset: de bewuste keuze om te investeren in een hechte samenwerking met klanten en medewerkers, zodat je het volle rendement uit je digitale oplossingen haalt – ten dienste van kantoor, team én klant.


Wat je meeneemt uit deze sessie:

  • Hoe je klanten administratief ontzorgt en tegelijk bewaakt dat zij hun documenten tijdig en correct aanleveren.

  • Strategieën om de communicatie met klanten eenvoudig, consistent en waardevol te maken.

  • Bespreking van de tools die de brug slaan tussen de klant en het kantoor. Alsook diensten waarmee je het verschil maakt naar de ondernemers toe.

  • Hoe je medewerkers actief betrekt zodat ook zij de voordelen van een vlotte samenwerking ervaren.

  • Praktijkvoorbeelden van kantoren die hun klantrelatie versterkten door innovatieve samenwerking.

Sessie 2:
Inzichten van topgebruikers

Van basisfuncties naar geavanceerde workflows, dankzij de kennis van accountants die hun tools door en door kennen

Digitalisering stopt niet bij het automatiseren van enkele processen. Het gaat erom software slim in te zetten om je kantoororganisatie te versterken en je klanten beter te bedienen. Veel kantoren beschikken over krachtige pakketten, maar benutten slechts een deel van de mogelijkheden. In deze sessie wisselen we ervaringen uit met accountants en experten die hun software tot in de puntjes kennen en tonen hoe je daar het maximum uithaalt.

We praten met collega’s die uit hun dagelijkse praktijk weten hoe je software écht voor je laat werken. Het gaat niet alleen om tips & tricks, maar vooral om de juiste mindset: de bereidheid te investeren in kennis, zodat je het volle rendement uit je tools haalt. Hun verhalen tonen hoe je méér kan bereiken door software doelgericht en volledig te benutten, en hoe je zo je investering maximaal laat renderen.


We bespreken deze inzichten:

  • Hoe je de stap zet van basisgebruik naar geavanceerde functies en workflows.

  • Wat topgebruikers anders doen in de manier waarop ze software instellen en integreren.

  • Hoe je het volle potentieel benut zonder je kantoor te overladen met te veel verschillende tools.

  • Welke rol kennisdeling binnen je team speelt om software beter te leren kennen.

  • Hoe je door slim gebruik en integratie processen stroomlijnt en fouten vermijdt.

  • De houding en cultuur in je kantoor: waarom “tijd nemen om te leren” op lange termijn tijd oplevert

Closing keynote: Surprise!

Inschrijven ( €65 )

Inschrijven

OF 

wordt lid van onze community en krijg gratis toegang

Naar de Sterk Digitaal Club

In samenwerking met onze partners