Sterk Digitaal On Site (West-Vlaanderen)

Sterk Digitaal komt op 17 juni naar Roeselare! Deze keer geen scherm, maar fysieke gesprekken. Ontmoet in de SkyLounge gastheer Frederik en vele accountants live en ontdek hoe digitalisering jouw kantoor naar het volgende niveau tilt.

Schrijf je hier in!



In een steeds digitalere wereld is het als accountant cruciaal om mee te evolueren. Door digitalisering slim in te zetten, verminder je repetitieve taken, bespaar je tijd en werk je efficiënter zodat je meer kan focussen op wat écht telt.

Wat hebben we voor jou in petto?

Een dag vol inspiratie, interactie en ontspanning in de bruisende setting van Skyline Park in Roeselare. Je volgt boeiende sessies, gaat in gesprek met experts en ontdekt nieuwe inzichten in een toegankelijke en inspirerende omgeving.


Tussen de sessies door is er ruimte voor gezellige pauzes met interactieve themahoeken, waar je ideeën kan uitwisselen en waardevolle connecties legt. We sluiten de dag af met een heerlijke barbecue, waar de ontspannen sfeer, de geur van de grill en goed gezelschap zorgen voor een sfeervolle avond. Daarbij serveren we Cap Corse, een verfijnd Corsicaans aperitief met een frisse en kruidige toets, de perfecte aanvulling op een zomerse setting.


Deze keer geen scherm, maar live leren, netwerken en genieten. We kijken ernaar uit om je te verwelkomen bij Skyline Park in Roeselare!

Programma

Ontdek de ins & outs van de sessies

Sessie 1:
PEPPOL in de praktijk: de aanpak en roll-out van de juiste e-invoicing oplossing per klanttype

Overzicht van oplossingen, mogelijke aanpakken informatiecampagnes i.s.m. met je software partner

De overstap naar PEPPOL is volop bezig, maar één aanpak voor al je klanten? Dat werkt zelden. Elk type ondernemer — van ervaren digitale klant tot Word- en Excelfactureerders — vraagt een eigen tempo en oplossing. In deze sessie praten we met accountants die hun klanten succesvol opgedeeld hebben in duidelijke groepen, over de juiste e-invoicing oplossing per profiel en hun strategie om de klant de aanpak van bij de start helder mee te geven. Ze delen hoe zij bepalen welke oplossingen ze zelf naar voren schuiven, en hoe ze omgaan met klanten die zelf met tools of platformen afkomen: wat aanvaard je, wat liever niet, waarom en hoe organiseer je dat? We bespreken hoe je het verschil maakt door tijdig te segmenteren, klanten stapsgewijs te informeren en hoe daarbij handig kan samenwerken met je software partner. Denk aan gezamenlijke infosessies, slimme checklists en vooral: een haalbare planning die je werk spreidt en je team rust geeft.

We bespreken de belangrijkste uitdagingen waar je als accountant mee te maken krijgt:

  • De aanpak van je roll-out: je klanten begeleiden en informeren, antwoorden op hun praktische vragen.

  • Hoe je softwarepartner je daarbij kan ondersteunen met materiaal, sessies of tools.

  • Voorbereid zijn op uitdagende vragen zoals je prijszetting versus automatisering.

  • De aanpak van diverse klantengroepen: one size fits all of meerdere oplossingen en hoe deel je klanten op?

  • Hoe ga je om met de diversiteit aan oplossingen om tegeljk je processen goed te stroomlijnen.

  • De elektronische factuur is slechts een eerste verplichte stap. Hoe kan zowel de accountant als de ondernemer inzetten op PEPPOL en steeds meer efficiëntiewinsten boeken?

Sessie 2:
Alles uit je software halen: hoe goede integraties, workflows en klantencommunicatie je werking versterken

Praktische inzichten hoe collega-accountants het maximaal halen uit hun software

Software speelt niet alleen een belangrijke rol in de automatisering van je kantoor, maar ook naar de serviceverlening voor je klanten toe. Ze helpen je tijd winnen, zorgen voor rust dankzij een goede organisatie en creëren ruimte voor nieuwe diensten en inkomstenstromen. In deze sessie praten we met accountants die écht alles uit hun software en beheerpakket halen. Een goed georganiseerde workflow is geen toeval: het is het resultaat van doordachte keuzes in je digitalisering. We bekijken hoe collega’s die keuzes maken, welke integraties echt werken en hoe zij hun werking er merkbaar door verbeterd hebben. We bespreken interessante automatiseringen, workflows en extra klantenservices zoals loonbeheer voor bedrijfsleiders of waardevolle informatie voor je ondernemers.

We bespreken wisselen samen met de accountants en het publiek ervaringen uit:

  • Hoe je met automatisering en goede workflows rust brengt in je kantoororganisatie.

  • Bespreking van workflows die accountants zelf opzetten om bepaalde processen goed op te volgen als team.

  • Voorbeelden van integraties die het werk aanzienlijk vergemakkelijken.

  • Hoe collega’s extra diensten en servies aanbieden zoals loonbeheer voor bedrijfsleiders of de terbeschikkingstelling van overheidsdocumenten.

  • Het gebruik van tools om communicatie met klanten eenvoudiger en consistenter te maken.

Closing keynote: Surprise!

Denk mee en krijg antwoorden op maat

Heb je al vragen of specifieke interesses? Laat het ons op voorhand weten! Zo zorgen we ervoor dat de sessies perfect aansluiten bij wat jij belangrijk vindt. Tussen de sessies kan je verder praten met collega's en experts over de besproken topics. Mis deze kans niet om bij te leren en nieuwe mensen te ontmoeten!

Inschrijven

Early Bird Coupon Code: EARLYBIRD-SDOS-WVL

(€25 korting voor de eerste 20 inschrijvingen)

Inschrijven

OF 

wordt lid van onze community en ontvang meer dan 50% korting

Early Bird Coupon Code voor Clublidmaatschap: SDEARLYBIRD50

(50% tot 26 april)

Naar de Sterk Digitaal Club

In samenwerking met onze partners