Recap webinar 4/06 Software overzicht: Tijdswinst en productiviteit door automatisering, juiste softwarekeuze en maximaal gebruik van je tools

Recap webinar 4/06 Software overzicht: Tijdswinst en productiviteit door automatisering, juiste softwarekeuze en maximaal gebruik van je tools


Op 4 juni zoomden we in op softwaregebruik in accountancykantoren. Welke tools gebruiken collega’s en wat zijn hun ervaringen? Hoe haal je alles uit de software waarin je geïnvesteerd hebt? En waar liggen de kansen met AI? Tijdens dit interactieve webinar werden ervaringen gedeeld, polls besproken en tools gedemonstreerd.

Thomas De Roo, Fideroo Accountancy: digitalisering als groeimotor

Thomas nam het familiebedrijf over en zet vandaag sterk in op automatisering. Hij gebruikt o.a. Vectera voor AI-notities en TwinnTax voor loonbeheer en aangiften. De keuze voor TwinnTax maakte hij na overleg met collega’s als vervanger voor Comax, waarbij cloud en behulpzame support een rol speelden. Pas na de implementatie kreeg Thomas een goed zicht op de vele mogelijkheden. Er zijn voor- en tegenstanders om zelf de loonberekening van de bedrijfsleiders te doen. Door zelf gegevens te verzamelen en verwerken in plaats van die door te sturen naar het sociaal secretariaat, vindt Thomas dat je die extra diensten kan aanbieden én net iets scherper prijzen.

FID-Manager: centrale motor voor workflow en KYC

Tim Hanssens lichtte toe hoe FID-Manager zijn kernpakket is voor dossierbeheer. Alle workflows worden ermee geautomatiseerd, van de opstart van een dossier tot en met de liquidatie. Interessante take-away: het klantensupport team doet regelmatig audits van klanten om na te gaan in welke mate het kantoor de volle mogelijkheden van FID-Manager benut. Dat is uiteraard een zeer goede manier om alles uit je software te halen en bovendien kan je zo een audit ook aanvragen.

Jennifer Bauwens van FID-Manager toonde hoe het beheerpakket binnenkort zal inspelen op kwaliteitstoetsing en anti-witwaswetgeving door klantendata automatisch op te halen en te integreren in de dossiers.

Vooruitblik met AI-agents: slimme assistenten om te helpen met organisatie en tijdrovende taken

Brecht Valcke van Bothive gaf een blik op de toekomst: AI-agents die je via prompts helpen om taken uit te voeren in je softwarepakket. Veel sneller uitgevoerd en geen diepgaande software kennis meer nodig – je stelt een vraag en de AI regelt de rest. Denk aan queries uitvoeren, lijsten opvragen of een vraag stellen over een dossier in AdminPulse of FID-Manager met een simpele tekst instructie. Maar ook het organiseren en beantwoorden van emails behoort tot de mogelijkheden. De deelnemers waren duidelijk enthousiast over deze nieuwe mogelijkheden

Conclusie: digitalisering loont als je durft kiezen

De rode draad? Kantoren die hun software en processen slim kiezen en integreren, werken efficiënter en klantgerichter. Tools als TwinnTax, FID-Manager en Bothive tonen aan dat automatisering loont, zeker met goede ondersteuning en kennisdeling vanuit de community.

⏩ Wil je de volledige webinar herbekijken of zien wie met welke tools werkt? Klik hier! 🚀

 

Frederik is al vier decennia van dichtbij betrokken bij de digitale (r)evolutie. Hij coacht al jaren vanuit eigen ervaring bedrijven en ondernemers om hun sterktes te leren kennen. Als een van de experten van De Digitale Versnelling van Telenet en coach Digitaal Versterken bij Businezz Booster, gaat hij samen met jou op zoek naar de beste manier om digitalisering optimaal te benutten in je bedrijf.
Reactie plaatsen