Recap Webinar 20 november 2024

Recap Webinar 20 november 2024 "Een update over de nieuwste software tools inclusief die voor specifieke doelgroepen"


In onze webinar doken we dieper in op hoe accountants software kiezen en implementeren om efficiënter te werken en zich aan te passen aan de evoluerende eisen van klanten en regelgeving. Isabelle Montmorency, Benjamin Damen en Barbara Rijskamp deelden hun inzichten en aanpak voor het kantoor en specifieke doelgroepen.

Isabelle Montmorency van IM Accountants werkt vanuit haar passie om ondernemers met goesting vooruit te helpen. Dat vergt onder meer discipline en een duidelijke visie op softwarekeuzes.

  • Isabelle gebruikt zeven softwarepakketten die zorgvuldig zijn geselecteerd op basis van gebruiksvriendelijkheid en de betrouwbaarheid en toekomstperspectieven van het softwarebedrijf. Haar keuze wordt ondersteund door een IT-expert die tools stapsgewijs implementeert en test.
  • IM Accountants anticipeert op de regelgeving rond kwaliteitstoetsing met de KYC module van Penneo. De verantwoordelijkheid is er nu eenmaal, dus kan je beter de taken automatiseren. Penneo houdt klantgegevens automatisch up-to-date en monitort permanent risicofactoren zoals PEP (Politiek prominente personen).

Benjamin Daemen, voormalig financieel verantwoordelijke bij Café Costume, is accountant geworden met een duidelijke focus op de creatieve sector. Belangrijke punten uit Benjamin’s aanpak:

  • Bij Creative Finance heeft met een gestandaardiseerde manier van werken. De klanten werken bijvoorbeeld allemaal met Yuki, zodat processen consistent blijven.
  • Klanten die in aanmerking komen voor auteursrechten worden doorverwezen naar Creative Shelter. Zij bepalen welk inkomstenpercentage in aanmerking komt voor auteursrechten en nemen de administratieve last weg van zowel de eenmanszaak als de ondernemer. Ze verzorgen facturatie, aangifte roerende voorheffing en fiscale compliance.

Barbara Rijskamp van Helder In Belastingen, een Nederlandse belastingexpert, deelde haar inzichten over moderne communicatie en de keuze voor haar beheerpakket. Ze benadrukt hoe efficiëntie en klanttevredenheid kunnen worden verhoogd door gebruik te maken van laagdrempelige communicatie en duidelijke workflows - “een beetje zoals whatsapp". TaxDome is extra aantrekkelijk vanwege het prijsmodel dat per medewerker ongeacht het aantal klanten of documenten.

▶️ De volledige opname van de webinar bekijken:
https://club.digitalacademy.be/resources/sterk-digitaal-webinars/-2024/een-update-over-de-nieuwste-software-tools-inclusief-die-voor-specifieke-doelgroepen/

▶️ Naar het webinarprogramma:
https://sterkdigitaal.be/webinars-najaar-2024/

Frederik is al vier decennia van dichtbij betrokken bij de digitale (r)evolutie. Hij coacht al jaren vanuit eigen ervaring bedrijven en ondernemers om hun sterktes te leren kennen. Als een van de experten van De Digitale Versnelling van Telenet en coach Digitaal Versterken bij Businezz Booster, gaat hij samen met jou op zoek naar de beste manier om digitalisering optimaal te benutten in je bedrijf.
Reactie plaatsen