Sterk Digitaal webinars

De weg naar je digitalisering met een nieuwe reeks ITAA erkende webinars

Schrijf je hieronder gratis in per webinar

Frederik De Wachter


Nieuwe reeks van  webinars okt-dec 2022

Als deelnemer krijg je toegang tot ons nieuwe E-learning en Community platform

Onze missie is jullie als accountant digitaal versterken, dankzij onze praktische webinars met

  • Veel uitwisseling van kennis en ervaring onder collega accountants
  • Interessante software leren kennen en bespreken zodat je door het bos de bomen ziet  
  • Praktische tips die je onmiddellijk kan toepassen in het kantoor
  • We wijzen de weg naar concrete uitvoering
  • De webinars zijn live, je kan al je vragen stellen aan experten en collega's
  • Schrijf je gratis in, 2u ITAA erkende permanente vorming


Om onze bovenstaande rol te versterken lanceren we ons gloednieuwe E-learning platform en Community, waardoor jullie tijdens maar ook na de webinars permanent van elkaar leren, met elkaar in contact komen en ervaring uitwisselen.

De voorbije webinars en opnames vind je onderaan

Naar de voorbij webinars


Maandag 28 november 10u - 12u

In elk kantoor wordt heel wat digitale of manuele handelingen gedaan. Hoe kunnen we die vele workflows integreren, optimaliseren en automatiseren. Ook het automatiseren van de boekingen zelf is cruciaal: de kwaliteit en snelheid waarmee dat gebeurt is belangrijk en net daar kan je dankzij automatisering en goede integraties steeds betere resultaten verwachten. We bespreken de ingrediënten van een succes voor meer tijdwinst en minder administratieve fouten: een goede samenwerking tussen uw huidige software pakketten, automatisatie van handelingen en gegevens, de voorbereiding van een digitale instroom van documenten, de OCR die de data goed erkent, goede integraties tussen onderlinge software en het maximaliseren van het aantal Peppol facturen zodat de factuur data van optimale kwaliteit zijn. Ook de automatisering van boekingen is cruciaal: welke keuzemogelijkheden laat je software toe en hoe laat je je dit proces groeien van de eerste testen naar een groeiend aantal boekingen die je vertrouwt. Onze expert Bert Callens geeft voorbeelden van goede combinaties en licht toe hoe hij het aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking hoe je zorgt voor een efficiënte administratie dankzij goede automatisatie tussen je software pakketten
  • We bekijken typische knelpunten en hoe we die kunnen optimaliseren naar automatisatie handelingen en gegevensuitwisseling tussen je softwazre
  • De voorbereiding: bespreking van best practices voor de digitale aanlevering en boeking van gedigitaliseerde facturen.
  • Welke tools zijn er en hoe gebruiken we die optimaal om zoveel mogelijk kwalitatieve UBL’s aangeleverd te krijgen als goede boekingsvoorstellen
  • Welke software is sterk in automatische boekingen en hoe evolueer je naar een groeiend aantal automatische boekingen?  
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar


Woensdag 7 december 10u - 12u

We gaan verder op het thema van waardecreatie voor je klant - de basis van je omzet en winstpotentieel per klant. Veel 1-1 adviezen voor je klanten zijn voor de ondernemer immers belangrijk, waardevol en sterk geapprecieerd. Hoe kan je meer inzetten op adviesverlening? En we stellen ons een andere interessante vraag: als je adviezen waardevol zijn, hoe communiceer je die dan naar andere klanten die daar ook in geïnteresseerd zijn, of die door voorbeelden getriggerd worden om ook actiever met je samen te werken volgens een hoger waardemodel.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken verder met collega’s hoe je waarde creëert voor ondernemers
  • Samen bekijken we de diverse verwachtingen van klanten, onder meer aan de hand klantenbevragingen van collega’s
  • Wat is de ervaring van kantoren die reeds adviesverlening doen. Hoe pakken collega’s het aan, welke informatie en adviezen zijn sterk gewaardeerd, hoe organiseren ze dat en welke tools gebruiken ze ervoor
  • We bekijken de opportuniteit om interessante informatie en adviezen op eens schaalbare manier naar klanten te brengen. Hoe maak bijvoorbeeld video’s en webinars en zet je die in om bestaande of nieuwe klanten te overtuigen van waardevolle dienstverlening.
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar


Woensdag 14 december 10u - 12u

Er zijn heel wat tools voorhanden die ons helpen met de dagdagelijkse werking en dienstverlening. Soms zijn ze een nice to have omdat ze je werk vergemakkelijken, maar soms ook echte kosten bespaarders en must haves omdat ze heel concreet helpen in de dagelijkse werking van het kantoor en waardevol zijn voor je dienstverlening. Denk maar aan het opstellen van contracten of pensioen simulaties die je helpen adviseren. We bekijken samen een pak handige tools en wisselen ervaring uit over welke waarde ze kunnen hebben in je kantoor voor de tijdsbesparing, betere organisatie en sterkere dienstverlening.


Wat mag je verwachten?

  • We geven een overzicht van handige tools waarmee je aan de slag kan je rol als adviseur te versterken. Denk aan templates, simulaties, berekeningen, ophalen van data en heel praktische tools om je dagelijks werk te vergemakkelijken.
  • Hoe stel je makkelijk contracten op voor leningen, huur, overdracht aandelen en noem maar op waarbij je perfect rekening houdt met de behoeften van je klant
  • Tools die je helpen bij fiscaal advies voor klanten met pensioenplannen en vragen daarover.
  • Hoe organiseren we ons intern om handige toepassingen en applicaties gemakkelijk te vinden en laten gebruiken door onze medewerkers.
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar


Woensdag 21 december 10u - 12u

Als accountant verzamelen en verwerken we heel wat data. Veel van de gegevens zijn online beschikbaar en kan je automatisch ophalen en verwerken in je software. Vervolgens kan je in en tussen je applicaties processen automatiseren en workflows managen. We bekijken samen met collega’s hoe zij data ophalen, waar ze die halen, hoe ze die integreren en workflows opzetten tussen applicaties of in applicaties om zo tijd en energie te sparen en te zorgen voor een maximaal foutloze data verwerking.


Wat mag je verwachten?

  • We geven een overzicht van data die opgehaald kunnen worden. Waar staan ze, hoe kan je ze ophalen en meteen integreren
  • Uitleg hoe je workflows opzet en voorbeelden van interessante workflows en toepassingen om die op te zetten
  • Hoe kan je zelf processen automatiseren, duidelijk inzicht verkrijgt in je werk en ervoor zorgen dat er niets tussen de mazen van het net glipt
  • Bespreking hoe we de workflows tot bij de samenwerking met de klant kunnen brengen, bijvoorbeeld door automatisering van repetitieve communicatie of met een klantenportaal
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar


Donderdag 22 december 10u - 12u

Een bekende uitdaging voor accountantskantoren is het aantrekken, behouden, motiveren en soigneren van de medewerkers. Samen met experten bekijken we alle ingrediënten die leiden tot een aantrekkelijke werkomgeving. Wat zijn je keuzemogelijkheden en de nieuwe trends op vlak van personeelsbeleid. Wat verwachten de (nieuwe) medewerkers zelf en hoe speel je daar op in. Welke oplossingen zijn er voor handen, wat zijn de best practices van collega’s en hoe organiseren zij het dagelijkse werk op kantoor in combinatie met thuiswerk.


Wat mag je verwachten?

  • Toelichting van experten hoe je medewerkers zoekt en vindt
  • Bespreking van de zaken die er toe doen om een aantrekkelijke werkomgeving creëert waarmee je mensen aantrekt en behoudt
  • We bespreken met de collega’s hoe zij inzetten op het aantrekken, zoeken, vinden en behouden van medewerkers
  • Welke aantrekkelijke verloningssysteem zijn voorhanden en worden steeds meer verwacht 
  • Hoe ga je om en organiseer je thuiswerk
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Schrijf je in voor deze webinar


Woensdag 26 oktober 10u - 12u

Je processen, software keuze, geautomatiseerde communicatie en facturatie zijn enkele sleutelelementen om een vlotte kantoorwerking te verzekeren. Samen met expert Bert Callens bespreken we de concrete case van een kantoor van A tot Z: met welke uitdagingen hadden ze te maken, welke software gebruikten ze voorheen en nu, hoe zijn we samen aan de slag gegaan en hoe is de basis gelegd voor een digitaal getransformeerd accountantskantoor waar opnieuw tijd kan gemaakt worden voor klanten, de medewerkers en de zaakvoerster zelf.


Wat mag je verwachten?

  • Een leerzame praktijkgetuigenis van collega accountants die uitlegt hoe concrete uitdagingen van interne processen, software keuzes, communicatie en facturatie werden aangepakt
  • Toelichting door experten van de best practice hoe de accountant en adviseurs dit aangepakt hebben: van analyse over het in kaart brengen van de processen naar de keuze van de software en implementatie
  • Bespreking van de beste oplossingen en software waarmee je de kern van de processen in je kantoor automatiseert
  • Overlopen van de voor- en nadelen van cloud versus lokale server
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • De webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk deze webinar


Maandag 7 november 10u - 12u

Welke software combinaties komen veel voor, en waarom? Er is veel software voorhanden voor boekhouding, pre-accounting, post-accounting en kantoorbeheer waardoor het moeilijk wordt voor accountants om een duidelijke keuze te maken. Het hangt ook af van heel wat factoren zoals overnames, business model, de fase in de digitalisering en voorgaande implementaties. Toch zien we veel voorkomende combinaties, door hun populariteit of sterke integraties en samenwerking. In deze webinar bekijken we deze keuzes aan de hand van enkele succesvolle en bekende voorbeeld combinaties van software pakketten die sterk integreren.


Wat mag je verwachten?

  • Voorbeelden van succes combinaties waarvan we leren waarom verschillende softwarepakketten goed op elkaar zijn afgestemd en hoe we dat bekomen
  • Bespreking hoe je afhankelijk van je eigen behoefte de juiste tools kan implementeren
  • Wat zijn daarbij belangrijke keuzes zoals de tools, connecties, instellingen en integraties
  • In welke mate wordt dat bepaald door je klanten en strategische keuzes
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk deze webinar


Woensdag 16 november 10u - 12u

Hoe tarifeer jij je klant? Het blijft een belangrijke vraag. Als je moet kiezen tussen automatische geïndexeerde betalingen voor een duidelijke vaste waarde versus de onder druk staande uurtarieven door automatisering van boekingen, is de keuze duidelijk. Of toch niet? We bekijken alle facetten van tarieven, communicatie, facturatie, gemakkelijke betalingen, de opvolging ervan en de aanpak van niet betaalde facturen dankzij een geolied invorderingsproces. Zoals steeds delen collega’s hun aanpak, ervaring en resultaten zodat we samen maximaal leren uit hun aanpakt.


Wat mag je verwachten?

  • Vergelijking met de collega’s welke tariefmodellen zij hanteren voor diverse diensten
  • Wat is de ervaring van kantoren die een transitie zijn doorgegaan, veelal van uurtarief naar een forfait. Wat zijn de voordelen, aanpak en resultaten van zo een transitie
  • Welke tools hebben we voorhanden om het facturatieproces zoveel mogelijk te automatiseren en makkelijk te maken voor de klant
  • Kennis van aanpak en oplossingen die ook interessant zijn voor klanten die veel facturen moeten innen
  • Oplossingen om je incasso en invorderingsproces goed te beheren en op te volgen
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk deze webinar


Woensdag 23 november 10u - 12u

De basis van je succes als kantoor is waarde creëren voor je klanten. Niet alleen heeft dat impact op je omzet en winst, maar het bepaalt ook de aantrekkelijkheid van je kantoor, de instroom van nieuwe klanten en je omzet & winst per klant. Daarom bespreken we met je collega’s hoe je waarde creëert voor ondernemers, hoe je klanten ontzorgt op het vlak van aanleveren van de documenten, op welke manier je waardevol communiceert inclusief de relevante inzichten die je kan brengen. En hoe houden we rekening met verschillende klanten naargelang welke dienstverlening een klant wil. 


Wat mag je verwachten?

  • Hoe ontzorg je klanten op het vlak van aanleveren van de documenten
  • Hoe voeren we boekhoudkundige taken efficiënt uit om de kwaliteit van onze diensten naar een hoger niveau te tillen met digitaal gemak voor de klanten en actueel inzicht
  • Hoe creëer je waarde voor ondernemers met waardevol communicatie en relevante inzichten
  • We bespreken met collega’s hoe zij inzetten op proactief advies en andere waardevolle diensten, hoe zich dat vertaalt in het prijsmodel en of ze hun klanten vervolgens indelen naargelang hun wensen in verschillende tarief modellen
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden
  • Het webinar is gratis dankzij onze Partners en komt in aanmerking voor 2u ITAA permanente vorming

Herbekijk deze webinar

Je vindt er ook alle praktische info. Je hoort Tom Van Ouytsel van Crowe uitleggen hoe Exact Online een samenwerkingsmodel met hun klanten tot stand brengt, en vindt er een waardevolle presentatie van Stijn de Prins van Fineko over zijn keuze voor en de roll-out van OkiOki. Opgelet: uitzonderlijk hebben we enkel een audio opname.